iChat AV (maar dan niet echt met AV zegmaar)

Hey hallo, ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een iMac (intel core duo) waar iChat en een ingebouwde iSight in zit. Nu heeft een vriend van mij ook een iMac met iSight ... dus wilden we onlangs iChatten met Audio / Video, maar kregen dit met geen mogelijkheid voor elkaar! Ik heb een aim/aol account aangemaakt (en zelfs een proef .mac account om te kijken of dat wel werkte). Wanneer we willen webcammen dan krijg je de uitnodiging wel binnen, maar uiteindelijk de melding dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht omdat degene niet accepteerd (wat dus onzin is). Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en hier misschien een oplossing voor?

Heb het probleem hier zo snel niet kunnen vinden, dus ik denk ik post het maar even.

cheers,
Ronny

Klinkt als een firewall probleem,

lees hier eens

Ja... ooit hetzelfde probleem gehad. Probleem zit in je modem / router... enig idee welk type je hebt? En dan even kijken op [url]http://www.portforward.com/[/url].

heey bedankt ... ik geloof dat ik een probleem heb:

The Alcatel/Thomson SpeedTouch 510 version 4.0 will not allow you to forward enough ports, to run iChat. (tot hier snap ik het)

You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end. (??ja wat is nu de bedoeling?)

[quote:e118bed7d1="phrz"]heey bedankt ... ik geloof dat ik een probleem heb:

The Alcatel/Thomson SpeedTouch 510 version 4.0 will not allow you to forward enough ports, to run iChat. (tot hier snap ik het)[/quote:e118bed7d1]

Dat is dikke bullshit… ik heb precies hetzelfde modem… 510 met versie 4.2.3.0.0 erop. Wat je even moet doen is hetvolgende.

[quote:e118bed7d1][b:e118bed7d1]Voor alle duidelijkheid, de username en het password dat je moet invullen is dat van je provider, niet van het OS.[/b:e118bed7d1]

[u:e118bed7d1]Om te kijken of poort 5060 gesloten is.[/u:e118bed7d1]

Open het programma Terminal en typ:

telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)

Er verschijnt een lijst van alle gesloten poorten. Als poort 5060 erbij staat is dat waarschijnlijk het probleem waarom audio- en videochat in iChat AV niet werkt. Voor de oplossing, lees verder.

[u:e118bed7d1]Om poort 5060 in je modem te openen.[/u:e118bed7d1]

Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):

je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)

Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren. Wanneer je weer online bent zou het audio- en videochat gedeelte van iChat AV moeten werken.[/quote:e118bed7d1]

iChat nog aan de praat gekregen?

Ik heb de moed opgegeven...

ik hoop dat skype video binnenkort niet dezelfe problemen geeft…
Anders gaat die hele firewall eruit.!

Ik kan je al voorspellen dat Skype Video precies hetzelfde probleem zal hebben. Firewall van je modem uitzetten is vaak moeilijk, maar niet slecht... maar dan natuurlijk wel de firewall in OSX aanzetten.

[quote:739daccb19="Zakske"][quote:739daccb19="phrz"]heey bedankt ... ik geloof dat ik een probleem heb:

The Alcatel/Thomson SpeedTouch 510 version 4.0 will not allow you to forward enough ports, to run iChat. (tot hier snap ik het)[/quote:739daccb19]

Dat is dikke bullshit… ik heb precies hetzelfde modem… 510 met versie 4.2.3.0.0 erop. Wat je even moet doen is hetvolgende.

[quote:739daccb19][b:739daccb19]Voor alle duidelijkheid, de username en het password dat je moet invullen is dat van je provider, niet van het OS.[/b:739daccb19]

[u:739daccb19]Om te kijken of poort 5060 gesloten is.[/u:739daccb19]

Open het programma Terminal en typ:

je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)

Er verschijnt een lijst van alle gesloten poorten. Als poort 5060 erbij staat is dat waarschijnlijk het probleem waarom audio- en videochat in iChat AV niet werkt. Voor de oplossing, lees verder.

[u:739daccb19]Om poort 5060 in je modem te openen.[/u:739daccb19]

Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):

je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)

Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren. Wanneer je weer online bent zou het audio- en videochat gedeelte van iChat AV moeten werken.[/quote:739daccb19][/quote:739daccb19]

WOW … zoooo dankjewel… het is gelukt! mega!
het is eenbeetje een late reactie, maar m’n meeltjes kwamen niet aan :smiley:

8)