[quote:739daccb19="Zakske"][quote:739daccb19="phrz"]heey bedankt ... ik geloof dat ik een probleem heb:
The Alcatel/Thomson SpeedTouch 510 version 4.0 will not allow you to forward enough ports, to run iChat. (tot hier snap ik het)[/quote:739daccb19]
Dat is dikke bullshit… ik heb precies hetzelfde modem… 510 met versie 4.2.3.0.0 erop. Wat je even moet doen is hetvolgende.
[quote:739daccb19][b:739daccb19]Voor alle duidelijkheid, de username en het password dat je moet invullen is dat van je provider, niet van het OS.[/b:739daccb19]
[u:739daccb19]Om te kijken of poort 5060 gesloten is.[/u:739daccb19]
Open het programma Terminal en typ:
telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)
Er verschijnt een lijst van alle gesloten poorten. Als poort 5060 erbij staat is dat waarschijnlijk het probleem waarom audio- en videochat in iChat AV niet werkt. Voor de oplossing, lees verder.
[u:739daccb19]Om poort 5060 in je modem te openen.[/u:739daccb19]
Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):
telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)
Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren. Wanneer je weer online bent zou het audio- en videochat gedeelte van iChat AV moeten werken.[/quote:739daccb19][/quote:739daccb19]
WOW … zoooo dankjewel… het is gelukt! mega!
het is eenbeetje een late reactie, maar m’n meeltjes kwamen niet aan 