iChat AV met Digitale Videocamera?

Heb ik #$%#%# een goeie Digital Videocamera, blijft iChat glashard beweren dat er geen camera is aangesloten. iMovie ziet 'm op dat moment echter gewoon prima. Ik heb het ding zowel via de FireWire als via de USB aangesloten, maar nog steeds no-go!

Waar blijft Apple nu met zijn mooie “digitale hub” praatjes? Hoe kan nou de ene Apple app 'm wel zien en de andere niet?

Iemand enig idee hoe ik mijn Cam kan gebruiken met iChat?

[Edit]
Zojuist ook nog even een oude Logitech Quickcam uit de kast getrokken en in de USB gepropt… Nog steeds niets! :evil:

Welke cam en welke mac heb je?

draadje: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6720&highlight=ichat+usb

Je moet misschien ook even oppassen dat je geen twee apps met de camera laat werken. Ik heb helaas geen dv-cam om het hier uit te proberen…

[quote:495debfe3e="jackgr"]Welke cam en welke mac heb je?[/quote:495debfe3e]

Een Sony DCR-TRV250E (Pal) met USB Streaming (daarmee zou 'ie dus speciaal als webcam dienst kunnen doen) en dat hangt momenteel aan een iBook 800 14".

Alleen aan FW hangen en dan op opnemen/standby zetten... dat werkte wel met een sony die ik laatst te leen had.

Die sony die jij hebt is een digital8 camera, en voor ichat heb je een DV cam nodig. Ik denk niet dat dit gaat werken.(correct me if i'm wrong)

Volgens mij heb je gelijk. Mijn JVC DV werkt perfect met iChat AV.

De Sony wordt op internet omschreven als ‘instap’ digital8.

Dat met dieLogitech gaat ook niet lukken, want iChat AV ‘leest’ alleen FireWire.

[quote:1576cc68af="jackgr"]Die sony die jij hebt is een digital8 camera, en voor ichat heb je een DV cam nodig. Ik denk niet dat dit gaat werken.(correct me if i'm wrong)[/quote:1576cc68af]

Het is inderdaad een Digital8 camera, maar er zit naast de FireWire aansluiting wel een speciale USB aansluiting bij voor “Video Streaming”, dus ik neem aan dat dat toch op de één of andere manier moet werken.

Maar ik ploeter nog wel even door, de Logitech Quickcam heb ik inmiddels bij het afval gemikt. Deze gaf ook op een Wintendo grijs beeld terwijl de software aangaf dat alles okee was. Die bleek dus gewoon verrot.

[quote:1130197ce4="KarelWillem"]Dat met dieLogitech gaat ook niet lukken, want iChat AV 'leest' alleen FireWire.[/quote:1130197ce4]

Mijn Digital8 heeft FireWire, wat is dan precies het verschil met DV?

[quote="KarelWillem"]Volgens mij heb je gelijk. Mijn JVC DV werkt perfect met iChat AV.

De Sony wordt op internet omschreven als ‘instap’ digital8.

Dat met dieLogitech gaat ook niet lukken, want iChat AV ‘leest’ alleen FireWire.[/quote]

Daar is nog wel wat aan te doen:

http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/#g3

Ik weet niet of het zo verstandig is om die QuickCam bij het afval te zetten. Het ligt eraan welke QC versie je hebt. Ik heb de QC 4000 onder iChat AV gewoon aan de praat met de OSX drivers van Logitech + die aangepaste USB ichat versie.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93206

[quote:b35439f101="KarelWillem"]Volgens mij heb je gelijk. Mijn JVC DV werkt perfect met iChat AV. [/quote:b35439f101]

Mijn JVC met DV in/out over Firewire wordt ook niet herkend.
Werkt wel prima met IMovie.

Digital8 is in prncipe gewoon DV camera, maar met het voordeel dat je op gewone Hi8 tapes kan opnemen, en geen speciale tapes nodig hebt.

En je kan de oude opnames ook gewoon afspelen (EN digitaal inlezen in iMovie).

Volgens mij is het zo dat Ichat op de Ibook niet met een camera verbinding werkt. Dit heb ik ooit ergens gelezen. Maar daar zijn we snel achter: wie heeft een camera verbinding in Ichat met een Ibook.

[quote:86d523cbcd="maceddy"]...maar met het voordeel dat je op gewone Hi8 tapes kan opnemen... ...En je kan de oude opnames ook gewoon afspelen (EN digitaal inlezen in iMovie).[/quote:86d523cbcd]

Dat is niet helemaal correct, hangt een beetje van de camera af namelijk. Ik heb (waarschijnnlijk) een wat goedkopere versie denk ik. :stuck_out_tongue: Ik kan wel gewoon oude (analoge) tapes GEBRUIKEN, maar eventuele inhoud op deze tapes wordt door mijn camera NIET gezien. De camera ziet de oude tape gewoon als een lege tape waar ik weer fijn op kan opnemen. Daarnaast, maar dat is voor alle Digital8 camera’s zo, kan er minder op een tape dan de analoge camera er op kan zetten. Als ik een analoge Hi8 tape van 90 minuten koop dan kan ik er met mijn Digital8 camera 60 minuten op kwijt.

Erg droevig allemaal. Ik had namelijk ook de indruk dat de Digital8 de analoge tapes kon afspelen. Ik had nog een stuk of 8 (ongelabelde) tapes van mijn inmiddels overleden vader. 2 daarvan bevatte beelden van een van zijn laatste verjaardagen. Toen ik dus mijn Digital8 camera kado kreeg en wilde gaan filmen deed ik er één van de analoge tapes in en speelde deze even af. Camera gaf totaal geen beeld en de teller gaf aan dat het een lege tape was. Ik er dus vrolijk op aan het filmen gegaan en natuurlijk bleek dat achteraf, toen ik ontdekte dat mijn Digital8 helemaal geen analoge tapes af kon spelen, net één van de oude tapes met mijn overleden vader erop te zijn. :cry: