iChat AV (Panther) en AlM 5.5 (Windows XP): Het werrukt niet

[quote:665db4815e]To use AIM Video IM both you, and the person you want to Video IM with, need the following: • The Windows XP Operating System -OR- Apple iChat AV version 2.1 or later[/quote:665db4815e]

[b]Heeft iemand dit al eens werkelijk [i:665db4815e]gedaan?[/i:665db4815e][b]

Het lukt me maar niet om met ee XP bakje te videochatten. Oh, we zien elkaar in de buddielist en ik kan op zijn camera’tje klikken. Maar vervolgens krijgt diegene nooit mijn verzoek. Of hij stuurt mij een verzoek, ik accepteer… En vervolgens ‘reageert’ hij niet. Waarna zijn camera ‘grijs’ wordt en ik hem niet meer kan bereiken ‘omdat hij bezig is met een andere session’.

Hellup! Heeft iemand dit ooit wel eens echt werkend gehad?

Beide firewalls staan uit. We staan in elkaars buddielist, we hebben een AOL account…

Yeps gedaan, ik achter een thompson 510, hij achter een zeelandnet com21 modem. En werkte, de kwaliteit van de video die de aim client onder windows eruit stuurde was baggerslecht.

shit. Waarom vermoed ik nou dat het aan de Windows PC ligt?

Als de andere kant het verzoek niet binnen krijgt is dat dus duidelijk een probleem dat je op kunt lossen, door poortjes te gaan doormappen. Kijk even in "Het Grote iChat AV Topic" hoe dat moet en tot welke poorten dat betrekking heeft :)

:D Ja die heb ik bekeken. Bij mij zijn ze allen open (ik gebruik zelfde router/modem als in uitleg, dus dat was makkelijk). De franse PC heeft de firewall uitstaan en een kabelmodem. Vlgns mij valt daar niet veel te poortmappen, toch?