iChat en AIM raadsel

Nu heb ik me toch iets raars, kom er niet uit!!!

Ik heb verschillende AIM screenname’s ingesteld in mijn iChat AV.

Met allemaal kan ik audiochat en videochat doen en met eentje niet, maar gewoon tekstueel chatten lukt dan weer wel met die ene. Krijg steeds de melding dat ik te lang wacht met reageren bij een audio/video verbinding???
Het rare is hij/zij wel met anderen verbinding (audiochat en videochat) kan maken maar een verbinding met mij dus niet.
Alle instellingen tig keer nagelopen, zo moeilijk is het allemaal niet, maar ik heb echt géééééén idee wat nu het probleem is met die verbinding tussen ons, vooral ook omdat tekstueel chatten dus wél kan.
Ik weet niet of dat ik het duidelijk heb uitgelegd, maar snap ik er geen drol van!

Alvast bedankt voor een reactie!

Audio en video gaan over een apparte verbinding. Hierbij moeten de twee computers elkaar direct kunnen zien. Waarschijnlijk heeft hij er een firewall, router of iets anders tussen zitten waardoor dat dus niet kan. Overgens is hier omheen te hacken, maar dan verzanden we in een technisch verhaal over routers.

Het rare is dat we allebei hetzelfde internetabonnement hebben en ook allebei dezelfde instellingen hebben ingesteld bij bijvoorbeeld de firewall (de bekende poorten opengezet voor AIM en iChat AV). Hij en ik kunnen wel met anderen audio/videochatten, dus die de goede poorten lijken open te staan.......

We zijn inmiddels twee maanden verder en het lukt me nog steeds niet om een audiochat verbinding te maken met de desbetreffende persoon. Hij/zij kan wel verbinden maken met anderen, maar dus niet met mij :( Hoe kan dat toch......?

Mocht iemand nog een oplossing hiervoor weten, AUB hellup!!!

Alvast bedankt.