iChat en AOL-problemen

Heb een AOL screenname en password aangemaakt, maar als ik ichat opstart en naar 'GA NAAR CHAT' ga, merkt ik dat AOL Instant Messenger niet oplicht en als ik dan een chatgroep intik, werkt het knopje 'GA' niet. Het aquablauw verdwijnt nl. waardoor de knop niet bruikbaar is. Bovenaan de Boddylijst zie ik trouwens de tekst "verbinden...' staan en verdert gebeurt er niets. Wat doe ik fout?

Ok, ik heb het andwoord zelf gevonden. 'Verbinden via poxy' uitschakelen en klaar is kees. Raar dat dat ding standaard is ingeschakeld als het precies uit moet.

Ik weet niet hoe het komt maar ik kan alleen ichat gebruiken met proxy ingeschakeld. Zijn er nog Belgen die hier last van hebben,als ik probeer in te loggen zonder proxy dankrijg steeds de melding:

“coult not connect to AIM
The specified host cannot be located”

Ik gebruik telenet en ik weet zeker dat ik dat vroeger niet nodig had.
Ik begrijp er niks meer van.

Webproxy en Gopher-proxy staan bij mij altijd ingeschakeld > poort 8080. Ik denk dat dat zo hoort. (Ik zit bij Telenet) Alles werkt prima.

... hoewel ik hierboven het over iets anders heb denk ik. Te gek, maar dat 'verbinden via proxy' in iChat vind ik niet terug. Waar staat dat? Dan kan ik eens kijken of het wel degelijk uitgevinkt is. :)

Sorry, ik heb het al gevonden en het staat idd uitgevinkt. 8)

http://breedband.telenet.be/forum/showthread.php?s=&threadid=27876

Deze draad gaat ook hierover en ik heb de aangereikte oplossing toegepast en nus is alles weer ok.