iChat en msn???

Dit lees ik op de Apple-site:

“En als je je vrienden on line wilt zien, horen of spreken, is er de iSight en iChat AV . Beide zijn compatibel met de meeste andere populaire instant-messagingprogramma’s.”

Niet dus? Nooit geweten dat iChat compatibel zou zijn met msn, of vergis ik me?

MSN is ook niet populair.. alleen veel gebruikt ;)

of wilde je beweren dat Windows ook een populair systeem is? :smiley:

oja, nu herinner ik het me weer..

iChat is natuurlijk wel compatible met AIM, in de USA veel gebruikt schijnt…
iChat is op zich compatible met ICQ… tenminste, AIM is daarmee compatible aangezien die 2 soort van samen zijn gegaan.
Maar dan moeten mensen dacht ik wel de nieuwste ICQ draaien want anders verschijnen ze niet in de lijst ofzo… maar dat laatste heb ik nooit gecontroleerd.

Ondanks dat het een windowsprogramma is, vind ik dat MSN gewoon populair is, werkt redelijk goed en iedereen gebruikt het... :P

Dit onderwerp is a zeer veel besproken. Dat geeft wel aan dat er (in Europa) veel behoefte is aan compatibiliteit met MSN. MSN Messenger is in Amerika een nauwelijks gebruikt protocol. Daar gebruikt men AIM. En ja, daar is iChat compatible mee. Alleen hebben wij daar weinig aan. Het blijft vooralsnog een jurridisch steekspelletje. Apple zal denk ik met een bak geld over de brug moeten komen willen ze toestemming krijgen om op het protocol van MSN te kunnen werken.

Als je het gewoon als een tekstchat programma ziet is het wel oke. Maar ja je wilt toch meer ... misschien audiochat en videoconferenties???

Dus blijf maar gewoon zeiken tegen MSN anders komt het er nooit.
Ben wel benieuwd wat er eerst gaat komen Ichat met MSN functie of MSNosX met Videochat.
Misschien ff een pol maken.

Kan niemand een open source alternatieve plug-in voor iChat bouwen ofzo? :cry:

Het blijft een stom iets. Het is hetzelfde als:

“Ik heb KPN Hi Prepay en jij Vodafone dus we kunnen elkaar niet bellen ondanks dat het 2 telefoons zijn.”

[quote:bed2dc574f="apenstaartje"]oja, nu herinner ik het me weer..

iChat is natuurlijk wel compatible met AIM, in de USA veel gebruikt schijnt…
iChat is op zich compatible met ICQ… tenminste, AIM is daarmee compatible aangezien die 2 soort van samen zijn gegaan.
Maar dan moeten mensen dacht ik wel de nieuwste ICQ draaien want anders verschijnen ze niet in de lijst ofzo… maar dat laatste heb ik nooit gecontroleerd.[/quote:bed2dc574f]

gisteren nog geprobeerd om audio verbinding te maken met aol’er dit lukt dus niet.