iChat en USB camera

Kan iemand mij vertellen hoe ik iChat kan laten werken met mijn USB camera (Logitech Quickcam Pro 4000).

Mijn mac’s zijn een Imac 400 Mhz PowerPC G3 en een 1.25 Ghz PowerPC G4 dubbelprocessor.
Op beide Mac’s daari Panther met de laatste updates.

Mijn digitale camera heeft een FireWire-verbinding en dat werkt prima!javascript:emoticon(’:wink:’)

Volgens mij heb je echt een firewire cam nodig!

Er bestaand programma's om een USB webcam met iChat te gebruiken.Als ik me niet vergis is "iChatUSBCam" er zo een van. Op versiontracker eens kijken. Eventueel onder Application Enhancer zoeken.

dat programma geeft de melding: Kan niet op deze mac worden geïnstalleerd"

hier is echt al veel over te vinden op dit forum ff `zoeken zou ik zeggen veel succes groet MArtijn

Ik ben al een paar dagen aan het proberen met de besproken programma's en oplossingen zoals die genoemd worden in de forums, maar kom er zelf niet uit. Vandaar mijn vraag :P

www.ichatusbcam.com en daar kun je alles vinden hoe je precies kunt vinden wat je moet doen mij is het ook gelukt en anders even zoeken op ichatusbcam op dit forum

Ja... dan wordt het toch een isight........

[quote:505ab28125="mailmen"]Ja... dan wordt het toch een isight........[/quote:505ab28125]

Juist of gewoon je DV camera er aan hangen, dat doen veel gebruikers trouwens

[quote:26af7e3896="baron boris"]Ik ben al een paar dagen aan het proberen met de besproken programma's en oplossingen zoals die genoemd worden in de forums, maar kom er zelf niet uit. Vandaar mijn vraag :P[/quote:26af7e3896]

Nou, dan doe je blijkbaar toch nog steeds iets fout…allereerst, werkt je cam onder Panther, maw, heb je werkende drivers?? als dat zo is, zul je eerst Application Enhancer moeten installeren, en daarna iChatUSBWebcam…het zou alles heel erg eenvoudig moeten zijn dus ga nogmaals naar de iChatUSBWebcam website en daar staat precies wat je allemaal moet doen, of het moet zo zijn dat je hoopt dat iemand het je hier van voor tot achter voorkauwt zodat je geen Engelse manual hoeft te gaan doorspitten…
In ieder geval veel succes, het zou allemaal zeer gemakkelijk moeten gaan, 2-3 minuten werk…

Je zou een programma kunnen gebruiken: Macam. Die installeert de drivers bij Quicktime. Weet alleen niet bij welke cam die het wel doet en welke niet. Moet je maar via macupdate.com kijken en ff googlen op de naam: macam. Misschien heb je meer geluk.

Succes.

Werk prima.... maar leer nu eens de SEARCH te gebruiken! Dit is al in meerdere draadjes voorbij gekomen EN opgelost...... :x :x

[url=http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/installing.html]hier kijken[/url] daar is het mij ook mee gelukt met dezelfde camera en panther of gewoon even zoeken

en dan vind je bijvoorbeeld dit tussen de resultaten pfffffft

Wrkt gwn

Ik heb (thuis) een Logitech QuickCam USB. Logitech heeft zelf MacOSX drivers. Verder heb je nodig ichatusbcam (of zoiets; shareware, gering bedrag) en application enhancer. ichatusbcam is een AE plugin/module/whatever.

Voor iets meer dan de helft van de prijs van een iSight werkend. En ja, het verschil in aanschafprijs is achteraf dus niet zo groot…

henk

[url=http://ioxperts.com/usbwebcam.html]Deze[/url] heb je ook nodig om je systeem de USB-camera te laten herkennen.

Ra

[quote:cea8d93899="Ra"][url=http://ioxperts.com/usbwebcam.html]Deze[/url] heb je ook nodig om je systeem de USB-camera te laten herkennen.

Ra[/quote:cea8d93899]
ik heb ook een usb camera (dezelfde als het probleemgeval) en ik heb geen ioxperts driver geinstalleerd. ik doe het met de macam driver die geadviseerd wordt op de ecamm site. ioxperts is namelijk shareware en macam is freeware

ik heb wel evocam als extra geinstalleerd maar dat is puur om evt mijn webcam online te zetten op een site

Bij mij zit het probleem reeds in de herkenning van de webcam. Ik heb hier twee, zeer goedkope, cams waarvoor enkel drivers voor Windows beschikbaar zijn. Macam, noch usbwebcam wil één van beide herkennen.

Zal het dan maar zonder beelde moeten stellen.