iChat: Geen avatars zichtbaar

Hallo, (hopelijk kan iemand me helpen) Ik heb nu al 'n kleine maand een probleem met iChat. Ik kan namelijk geen avatars zien. Het is allemaal begonnen, toen ik net na het schooljaar m'n iBook wou herformateren (van Tiger naar Tiger, clean install, alles was toch lekker gebackuped). Na de installatie verliep alles perfect, ... behalve iChat. Ik zag (en zie) gewoon geen avatars meer in iChat (AIM trouwens). Ondertussen heb ik natuurlijk al vanalles geprobeerd om het op te lossen. - Alles in m'n Library gedelete ivm iChat (gezocht met spotlight op iChat) - Via Pacifist iChat opnieuw geïnstalleerd - Nieuwe user aangemaakt (met default settings dus) en dan proberen in te loggen - Hulp gezocht op het forum van Apple [b:071d13506a]- Tiger opnieuw geïnstalleerd[/b:071d13506a] (gisteravond, clean install)

Niets lijkt te helpen. Vroeger zag ik wel mooi de avatars, nu niet meer. Mijn netwerk (en dus proxy-instellingen) zijn allemaal netjes gelijk gebleven. Erger nog: in Adium (als ik inlog met AIM) zie ik ook geen avatars! Terwijl MSN messenger (Adium, Microsoft Messenger, Mercury) geen enkel probleem geeft. Heeft er iemand nog id’n? Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, is 'n nieuwe account aangemaakt voor AIM (lijkt me niet direct nuttig).

Ik heb echt vanalles geprobeerd. Google helpt niet, Apple (forum) helpt niet en hier de search ook niet. Ben ik nu echt zo uniek met mijn probleem? 'n Grote maand geleden ging het hier nochtans perfect.

Grtz Peach

Domme vraag misschien, maar heb je onder je het view menu show buddies pictures aangevinkt staan??

Lijkt alsof er iets in de instelling van je modem veranderd is. Had ik ook toen mijn Speedtouch plots besloten had om een poort toch maar weer te sluiten.

.. Dus als ik m'n router reset zou het mssn opgelost geraken :/

[quote:057090c253="Peach"].. Dus als ik m'n router reset zou het mssn opgelost geraken :/[/quote:057090c253]

Tja… dat weet ik niet. Een steeds terugkerend probleem bij die Speedtouch is dat poort 5060 vaak gesloten is, en deze is nodig om het AV-gedeelte in iChat te gebruiken. Wordt echter ook gebruikt om het plaatje van je avatar te versturen… dus maybe eens kijken of poort 5060 dicht staat.