ichat geen beeld van buddy wel audio...os10.4.3/g52x2

Ik heb mijn G5 2x2 met os10.4.3 aan een speedtouch 510 met een xs4 all adsl. Ik heb de speedtouch in terminal geschikt gemaakt om met ichat te werken. ( tip van een eerdere thread ) ik heb mijn isight ook aan een ibook gehangen die via een airport express aan de speedtouch 510 hangt.

in beide gevallen krijg ik helaas geen beeld van mijn buddy.wel audio. Ik heb de apple eu test geprobeerd met mijn aim account …
wat zie ik over t hoofd?wie kan mij helpen?

groet

macha

Dit is de eerste keer dat ik hier lees dat iemand wel audio heeft, maar geen video. Ik vrees dat je iets meer info zult moeten geven. Wat vragen / ideeën.

• chat van Mac 2 Mac, of Mac naar pc?
  • allebei hetzelfde modem, dus die Speedtouch 510?
  • allebei dezelfde versie van OSX, of heeft de ander 10.3 of een andere versie van 10.4 (b.v. 10.4.4)?
  • heb je bij de test-site van Apple wel audio én video?
  • geen rare meldingen als je een videochat aangaat (iets als “niet gereageerd”)?

Op het eerste gezicht lijkt het een bandbreedte probleem, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat het geval is. Maar voor alle zekerheid… hoeveel up- en down hebben jullie alletwee?

hi zakske,

-chat van mac to mac ( de apple eu test via aim)
-allebei speedtouch modem 510
-allebei 10.4.3
-apple testtt geeft alleen audio geen video
-geen meldingen ( na veranderen terminal settings) meer zoals " did not respond".

Ik heb een adsl verbinding. het werkte ooit goed met een een 1 poort speedtouch( kapot gegaan) maar ik heb nu een nieuwe speedtouch 510 multi en ook een compleet opnieuw installed os…

hoop op een gouden tip…

gr

macha

HA hertstart heeft het opgelost. iig dank voor je huulp.

Oké... mooi. Was even een speedtest voor je aan het zoeken, maar dat hoeft dus niet meer.