iChat Jabber msn contacten komen niet online

heb met PSI een jabber account met msn transport aangemaakt heb de msn contactlijst nu dus ook in iChat maar de contacten komen op de een of andere manier niet online, in PSI wel maar in iChat niet

waar kan dit aanliggen?
ik heb de firewall uitstaan en de AIM contacten in iChat doen het wel gewoon

chris

had ik ook..na de computer opnieuw opgestart te hebben deed hij het plots wel..

misschien geld dit ook voor jou :slight_smile:

nee die is al wel opnieuw opgestart maar dat hielp niet

kan iemand mij uitleggen hoe de procedure eigenlijk werkt?

je regelt via psi een msn transport en vervolgens wordt deze in jabber/ichat gedetecteerd en ingeladen (de contacten worden dan gezien als jabber contacten?)

is het msn transport gekoppeld aan mijn jabber id bij xs4all ?

chris

Wat kun je nu precies wel en niet met MSN mensen in iChat?

Iemand met het zelfde probleem in het topic waar deze vraag eigenlijk ook had gemoeten:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=544457

Succes!

[quote:568487ff01]Wat kun je nu precies wel en niet met MSN mensen in iChat?[/quote:568487ff01]

• Chaten
  • Hun MSN naam zien
  • Eigen namen en afbeeldingen geven
  • History bij houden
  • Sommige icoontje zien

Dat is het wel zownbeetje dacht ik.

Ik vind het personnlijk wel lekker werken, geen flitsende irritante schermpjes geen las t van mensen die om de minute een andere naam hebben.

Heel basic, enige wat ik wel mis is file-transfure.

[quote:e0d1440199="DannyR"][quote:e0d1440199]Wat kun je nu precies wel en niet met MSN mensen in iChat?[/quote:e0d1440199]

• Chaten
  • Hun MSN naam zien
  • Eigen namen en afbeeldingen geven
  • History bij houden
  • Sommige icoontje zien

Dat is het wel zownbeetje dacht ik.

Ik vind het personnlijk wel lekker werken, geen flitsende irritante schermpjes geen las t van mensen die om de minute een andere naam hebben.

Heel basic, enige wat ik wel mis is file-transfure.[/quote:e0d1440199]

transfer

gewoon zoals in het nederlands

[quote:b6d98a22a0="freechris"] transfer gewoon zoals in het nederlands[/quote:b6d98a22a0]

Sorry :stuck_out_tongue:

Kan er iemand nog eens uitleggen hoe je juist kan msnen met ichat... Of ff een linkje plaatsen naar een mooi artikel, want ik geraak er niet wijs uit...

[quote:229f1e172e="chonazz"]Kan er iemand nog eens uitleggen hoe je juist kan msnen met ichat... Of ff een linkje plaatsen naar een mooi artikel, want ik geraak er niet wijs uit...[/quote:229f1e172e]

ik ook niet, heb wel alle dingen opgevolgd maar PSI werkt gewoon K*T

[quote:f864a4ef7a="Napsju"]Iemand met het zelfde probleem in het topic waar deze vraag eigenlijk ook had gemoeten:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=544457

Succes![/quote:f864a4ef7a]

[quote:7e58b1535f="chonazz"]Kan er iemand nog eens uitleggen hoe je juist kan msnen met ichat... Of ff een linkje plaatsen naar een mooi artikel, want ik geraak er niet wijs uit...[/quote:7e58b1535f]

Zoiets als dit ? http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1929

het probleem, als je contacten niet online komen,

zat em uiteindelijk in het feit dat ik vergeten was elke persoon apart te authoriseren

ik dacht dat ik de hele groep in 1 keer kon authorizeren maar dat was dus niet het geval
en als je meer dan 100 msn contacten hebt is dat een heel gedoe

chris

even een andere vraag,

hoe krijg ik alle contacten, dus zowel de jabber als de gewone ichat (aim/mac) contacten in 1 lijst?
op dit moment krijg ik een apart venster met mijn msn contacten in iChat en dat vind ik irritant, twee aparte vensters.

chris

[quote:6445f42e94="MarcelK"][quote:6445f42e94="chonazz"]Kan er iemand nog eens uitleggen hoe je juist kan msnen met ichat... Of ff een linkje plaatsen naar een mooi artikel, want ik geraak er niet wijs uit...[/quote:6445f42e94]

Zoiets als dit ? http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1929[/quote:6445f42e94]

Ja die is mooi, maar ik volg de uitleg perfect, en toch krijg ik mijn msn niet online…

krijg je je msn in PSI niet online?

of krijg je zoals ik, je contacten in ichat niet online?

zelf gebruik ik deze server:

aszlig.net

jouwnaam@aszlig.net

en dan in de service discovery de msn service registreren

let goed op als je een account en pass en nick moet invullen

je nick is uiteraard niet van belang maar je account en pass wel

[quote:388bfe2a22="freechris"]even een andere vraag,

hoe krijg ik alle contacten, dus zowel de jabber als de gewone ichat (aim/mac) contacten in 1 lijst?
op dit moment krijg ik een apart venster met mijn msn contacten in iChat en dat vind ik irritant, twee aparte vensters.

chris[/quote:388bfe2a22]

Ik vrees dat dat nog niet mogelijk is…

[quote:7b7801502f="freechris"]krijg je je msn in PSI niet online?

of krijg je zoals ik, je contacten in ichat niet online?

zelf gebruik ik deze server:

aszlig.net

jouwnaam@aszlig.net

en dan in de service discovery de msn service registreren

let goed op als je een account en pass en nick moet invullen

je nick is uiteraard niet van belang maar je account en pass wel[/quote:7b7801502f]

Ja dat heb ik gedaan…
maar ik krijg msn.aszlig.net niet online… Weet ook niet wat ik verkeerd doe!

weet je zeker dat je je mail en je pass goed hebt ingevuld?

ja heel zeker...