iChat kan geen multi-video aan

Ik heb geprobeerd een multi video chat op te zetten tussen een mac mini en een MBP met Lan verbinding naar de AE en een macbook met N -verbinding naar de AE. iChat opgezet met bonjour.

Een multi-video is dan niet mogelijk.

Kweet niet, maar betere verbinding kan ik me niet voorstellen. Is toch wel de bedoeling dat dit wèl moet werken?

Iemand nog info of tips?

Je systeemspecificaties?

In iChat heb je onder het video menu de optie Connection Doctor (ik gebruik OS X in het Engels). Daarin kan je als het goed is precies zien wat er mogelijk is en waar een eventuele bottleneck zit. Aan het opzetten van een multi-videochat zijn veel hogere eisen verbonden dan aan het deelnemen aan zo'n chat, dus je kan het het beste controleren op elke deelnemende computer.

"Verbindingsinformatie" :wink:

Bij is het ook in het engels. Ja ik heb daar staan dat alleen multi video niet kan. Too slow network.

Maar het gaat om een setup binnen het LAN. Hierbij is een N-netwerk de bottleneck. Dus lijkt mij dat prima voor multi chat. De andere twee apples zijn verbonden met LAN kabel aan de AE.

Voor de duidelijkheid: ik heb bewust even het internet links laten liggen. Maar schijnbaar baseert iChat daar nog steeds zijn oordeel op.

Systeemspecs zijn niet onder de maat. 3x Snow Leopard op een MBP, Mac mini en MB.

Zegt hij dat alleen op de met Airport verbonden MacBook? Of ook op de met LAN verbonden machines? Anders zou je kunnen proberen eerst tussen die machines de videoverbinding te maken, en dan de met Airport verbonden MacBook erbij laten komen. Voor het 'hosten' van een videoverbinding met meerdere deelnemers heb je een veel hogere bandbreedte nodig dan voor het meedoen aan zo'n videoverbinding.

Beide macs met LAN verbindingen zeggen dat... Met 100Mbits moet dat toch kunnen?

Bij mij gaat het prima thuis hoor, 3 macs.. Heb je je nat wel aanstaan? zou wel eens mee te maken kunnen hebben. Niet dat het veel uit moet maken, maar kijk in je instellingen of je meerdere chatsessies toestaat tegelijk door dezelfde account. Vakje moet sowieso gevinkt zijn (althans, als je met dezelfde account dit probeert).