iChat problemen in Tiger

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik nu ook al één van de gelukkige bezitters van het nieuwe OS van Apple, nl. Tiger.

Toch zit ik nu met een probleem. Omdat de PowerMac G5 helaas geen micro in heeft moeten we het doen met een USB oplossing in de vorm van de iMic of iVoice 2 van macally. Nu deze twee heb ik in huis, en sinds de upgrade naar Mac OS 10.4 lukt het mij niet meer hiermee te communiseren?

En toch staat alles juist in het regelpaneel geluid als ook de schakelaar op deze USB adapters.

Als geluidsbron gebruik ik de soundsticks (usb)

Nu met de iVoice 2 heb ik het beste resultaat gevonden. De microfoon werkt. En als ik voor geluid uit de interne luidspreker gebruik dan werkt alles. Alleen dat is niet voldoende om elkaar te verstaan. Dus het geluid van iChat wil niet via de iVoice 2 naar de headset of ook niet naar de soundsticks. En dat doet me in de richting denken van een USB probleem???

Komt dit iemand bekent voor of weet hiervoor iemand een oplossing?

ik weet alleen dat ik audio chat ook niet voor elkaar krijg, en dat gewoon met de interne speaker in een powerbook. Of dit een probleem van mij is (firewall ofzo) of van tiger weet ik niet, al neigt mn gedachten naar het laatste.

Wat mij ook opviel die avond. De bedoeling was dat we met verschillende mensen in een chatroom (tijdens het gamen) te voicechatten en er was zelfs één iemand die in mijn buddy lijst non actief stond terwijl hij toch aanwezig was in de Chat Room. De andere personen in de Chat Room zagen deze persoon dan weer wel zoals het moest zijn. Deze die ik niet zag heeft ook 10.4 en de andere hadden allemaal 10.2 met de laatste versie van iChat_av.

Nu de fire wall, daar zeg je zoiets. Hier is die volledig standaard ingesteld zoals het OS wordt geinstalleerd en het airport station is ook standaard geconfigureerd. In 10.3 lukkte alles zoals ik het verwachte maar 10.4 is blijkbaar een ander verhaal?

Nog iemand?

Hmm... bijna niets dan problemen met iChat en iSights... ik wil al dagen met iemand videochatten (allebei een iSight, allebei Tiger) en dat lukt maar niet. Nu blijkt het uit meerdere testjes dat ik wel met anderen kan videochatten, alleen met deze persoon niet. Zijn router slaat op hol en gooit daarna gelijk de verbinding eraf? Het is niet op te lossen... dus gaan we maar eens een provider bellen, want intern videochatten werkt wel.

Verder wilde een andere vriend een multiple chat doen met mij en z’n oom, alleen zag hij bij mij geen dubbele cam-icoontjes staan. Volgens hem had hij ze wel, maar dat zag ik dus weer niet. Al met al laat het nogal te wensen over… :cry:

Ow, en in 10.3 werkte diezelfde videochat dus wel! Maar of dat nou de combi router/tiger is of router/isight???

Het probleem dat er kan zijn met de nieuwe ichat is dat er net zoals in de nieuwe mail oude plugings zitten. Deze laten je ichat idd er uit knallen. Even kijken dus of je iets ziet dat niet standaard in ichat zit of dat je er vroeger hebt ingestoken.

Die problemen heb ik zowel op de partitie waarop ik gewoon een OS Update heb gedaan als ook op de andere partitie waarop ik eerst Tiger heb uitgeprobeerd vooraleer ik 10.4 over 10.3 heb gedaan. En dat zijn dan wel de standaard plugins

Ik heb nu eens een interne test gedaan, op de G5 en een iMac G4 en weer heb ik hetzelfde probleem als hierboven vermels dat het geluid blijf kiezen voor mijn interne speaker. Ook al kies ik Sound Sticks, iMic of iVoice 2 als geluidsbron. Heh, Apple waar blijft die update....

Tiger heeft een probleem met iChat en wel met iChatAgent-reageert niet. Alles geprobeert maar het lukt me niet om te iChatten. Bericht is altijd =niet genoeg bandwijte= Dit is na dat ik de laatste up-date van tiger heb gedaan. In de forum US staat er van alles over. :o

[quote:d48f51c613="roderickhulsbergen"]In de forum US staat er van alles over. :o[/quote:d48f51c613]

URL a.u.b.?

@ roderickhulsbergen. Dat gedoe me de iChatAgent die niet reageert schijnt geen echt probleem te zijn, is iets cosmetisch las ik ergens... denk op de Apple-site. En nu gericht aan iedereen. Heb ook een hele tijd zitten kloten om iChat weer aan de praat te krijgen, en uiteindelijk zat het probleem gewoon in het modem. Poortje dicht... geen video of audio mogelijk, en dat terwijl het onder 10.3 wel werkt. Om de een of andere reden had het modem poort 5060 - die eerst open stond - weer gesloten. Snap niet hoe dat kan, maar goed. Mijn eerste advies is dan ook om te kijken of poort 5060 open staat.

P.S.: Bedoel dus dat poort 5060 open moet staan in de firewall van je modem, niet enkel in de firewall van het OS.