iChat & Proteus

Waarom werkt iChat eigenlijk niet net als bv Proteus, dus dat je kan communiceren met alle andere Instant messenger's?

Heeft het iets met technologie te maken? Ben gewoon benieuwd.

[quote:03d734ad84="Rasheed187"]Waarom werkt iChat eigenlijk niet net als bv Proteus, dus dat je kan communiceren met alle andere Instant messenger's?

Heeft het iets met technologie te maken? Ben gewoon benieuwd.[/quote:03d734ad84]

Heeft misschien iets met rechten, licenties of gewoon domweg geld te maken ofzo? Ik heb geen idee. Volgens mij heeft Apple iets met AOL waardoor iChat dat netwerk gebruikt. Heb het niet helemaal gevolgt en vind het persoonlijk ook erg jammer dat iChat op dat gare AOL netwerk zit. Bijna “al mijn vrienden” zitten op MSN of ICQ. ICQ vind ik persoonlijk veel prettiger, vooral omdat je daar ook berichten kunt sturen naar iemand die niet online is. Zou graag zien dat iChat het ICQ netwerk zou gebruiken! :smiley:

Je kan in iChat ook ICQ gebruikers toevoegen (gewoon ICQ nummer invoeren), dat werkt aangezien ICQ en AIM allebij van AOL is. MSN is niet mogelijk, misschien maakt iemand ooit een getweakte iChat die dit wel kan.

Jammer, Adriaan was me net voor.

[quote:3f8b395b6f="Adriaan Mol"]Je kan in iChat ook ICQ gebruikers toevoegen (gewoon ICQ nummer invoeren)...[/quote:3f8b395b6f]

Ow??? Zo hoor je nog eens iets hier op het forum! Ga het meteen een proberen…

Ja, want van MSN en Yahoo kan ik het me voorstellen dat ze hun messengers niet compatible maken met andere IM'S, maar iChat zou toch beter moeten kunnen. Op de PC hebben wij Trillian en Odigo die met alles en iedereen (behalve iChat) kunnen communiceren.

Trouwens, nog een functie coole functie die iChat en alle andere IM's ontberen is het kunnen chatten met mensen die op dezelfde website als jouw zijn. Wel cool! :mrgreen:

Wel raar dat alleen Odigo die functie heeft.
Moet toch eigenlijk ook mogelijk zijn met andere IM’s?