iChat start niet meer op (de buddy lijst)

Sinds kort ben ik iChat gaan gebruiken, en het beviel wel. Maar sinds een paar dagen start iChat niet meer op. Ik kan wel inloggen via de horizontale apple balk boven in (dat tekst balonnetje) maar als ik dan mijn buddylijst wil zien komt die niet in beeld. In de dock kan ik iChat ook niet opstarten. Het icoontje gaat wel op en neer als ik er op klik, er verschijnt een pijltje onder en die gaat dan weer na een paar seconden weg.

dit probleem zeg maar
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=10823&highlight=ichat+start

Heb de instellingen al weggehaalt (de files) en de hardeschijfhulp ook al gebruikt. heb zelfs ichat weer opnieuw geinstalleerd maar dat werkte ook niet.

Op google heb ik gevonden dat het vaker voor komt maar heb nog geen oplossing gevonden. En het probleem heb ik alleen met iChat. Is hier een oplossing voor ?

Dit probleem ken ik. Bij mij is het alleen zo, dat als ik ichat dan afsluit en weer opstart. Dan doet ie het wel. Wellicht bij jou ook. Succes

Nee helaas werkt dat niet bij mij.

Euhm, even in je Process Viewer de iChat Agent opzoeken en killen...

Naja, tenzij je een volledige reboot al hebt geprobeerd, dan maakt dat ook niet echt uit.

Als ik de ichat agent stop en ichat dan start heb ik hetzelfde probleem, ichat start niet en die agent staat weer in de lijst met programma's die lopen. Een reboot helpt ook al niet.

heb iChat ook al gedeinstalleerd en weer er op gezet. Dat werkte ook niet.

Heb je de iChatvoorkeuren al eens in de Prullenmand gezet [b:cc68434a8b]zonder[/b:cc68434a8b] deze te legen en iChat herstart? Je zult nadien een en ander opnieuw moeten instellen wegens die verwijderde voorkeuren.

Net gedaan, en het werkt ook niet. Snap er echt helemaal niets van.

Ik geef deze topic een rotschop want het probleem is terug... uit pure boosheid net ook nog eens ichat gedelete om deze weer te downloaden van de apple site maar dat kan ook niet dat is een update :x

Nou heb de oplossing gevonden. Als die buddylijst dus niet start moet je met bijvoorbeeld AdiumX even met je ichat account inloggen en weer uitloggen. Daarna doet iChat het zonder problemen.