iChat start te snel op

Wanneer ik mijn computer opstart dan krijg ik altijd de melding dat ichat geen verbinding kan krijgen. Als ik het dan daarna weer probeer dan lukt het wel. Het is als het ware dat ichat te snel opstart en daardoor niet kan inloggen omdat de internetverbinding nog niet totstand is gekomen.

Meer mensen met dat probleem? En is het te verhelpen? (ja niet automstisch laten opstarten dat weet ik)

intel iMac / Macbookpro met Xs4all.nl ADSL

jah! hier heb ik ook last van, is idd best wel iritant

Misschien kan je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68388&highlight=mail+start]hier[/url] iets mee? (voorlaatste post daar...)

Had je maar niet zo'n snelle MacBook pro moeten kopen Guggie. [size=6:626646bfdb]Djiezuz wat een luxe probleem eigenlijk[/size:626646bfdb]

Ehm okee effe serieus, eeuh hoeveel programma’s heb je in je opstart items staan en zo ja kun je die misschien qua volgorde veranderen zodat iChat wat later opstart ? Ik gok maar wat natuurlijk

Ik denk dat er maar 1 ding op zit. En dat is ruilen met mn 17" PowerBook. Die heeft dat probleem niet. Laat maar wat weten, dan help ik je uit de brand.

[quote:faeab24936="gijsraggers"]Ik denk dat er maar 1 ding op zit. En dat is ruilen met mn 17" PowerBook. Die heeft dat probleem niet. Laat maar wat weten, dan help ik je uit de brand.[/quote:faeab24936]

Is goed. Als dat de oplossing is. :slight_smile:

En ga klussen met automator. nooit gedaan maar nu een goede reden.

Leeftijd: 102
Nederland Meest onderschatte onderdeel van Tiger: Automator. In een paar stappen kun je een scriptje maken dat een x-aantal seconden wacht en dan Mail opent en de post ophaalt.

1. Open Automator
  2. Selecteer onder Bibliotheek de map Programma’s
  3. Zoek onderdeel ‘Onderbreek’ -> sleep naar rechts en stel aantal seconden in
  4. Zoek onderdeel ‘Haal nieuwe post op’ -> sleep naar rechts
  5. Schrijf script weg met structuur Programma
  6. Zet je zelfgemaakte programmaatje in de Startup-items.

Klaar!

(In Panther kun je dit vast wel met Applescript oplossen.)