iChat start zichzelf

Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen het rare fenomeen dat iChat zichzelf opstart. Dit gebeurt niet direct bij het inloggen (iChat staat dan ook niet in de opstart lijst) maar zomaar tijdens het werken in een of een andere andere applicatie.

Ik heb de Preferenties van iChat al weggegooit maar dit geeft geen gesultaat.

Iemand een idee?

Iemand kwam met het idee dat iemand van buitenaf dit zou kunnen doen als geintje. Kan dit het zijn en wat kan ik hier tegen doen?

Groeten, Rutger :roll:

[quote:7bd39716a2="Rutger van Dijk"]Iemand kwam met het idee dat iemand van buitenaf dit zou kunnen doen als geintje. Kan dit het zijn en wat kan ik hier tegen doen?[/quote:7bd39716a2]

Dit kan nooit wanneer je je samengebruik niet open hebt staan…
Men kan wel via jou Mail een soort scriptje toesturen zodat ie iChat automatisch opstart… Maar dan moet je deze script wel tegen zijn gekomen…
Dit lijkt meer op een applicatiefout, wel een vreemde, nooit van gehoord… Weet je zeker dat je niks in "inlogonderdelen hebt staan??
Gooi alles van iChat er eens af en opnieuw installeren,
Dan moet het opgelost zijn!
:wink:

Hi Tony M,

Ja, zeker weten inlogonderdelen staat iChat niet bij. Hij zou dan ook moeten starten na het inloggen.

Ik zal iChat inderdaad trashen en opnieuw installeren.

Ik heb weer eens een probleem wat niemand anders heeft geloof ik.

Bedankt voor de tip :wink:

Start hij alleen wanneer je een berichtje van iemand ontvangt? Dat is normaal namelijk. Het kan zijn dat iChat automatisch inlogt bij 't opstarten.

Beste Adriaan,

Nee, iChat start op, laat de buddylist zien en dat is het. Geen uitnodigingen of berichten o.i.d.

Het is ook zo dat iChat niet in de achtergrond draait. Hij start werkelijk pas helemaal op, op een willekeurig tijdstip. Laatst zelfs tijdens het uitloggen zag ik iChat opstarten en daarna weer afsluiten.

Groeten, Rutger