Ik probeer in iChat een AIM gebruiker toe te voegen. In tegenstelling tot de andere AIM gebruikers in de lijst verdwijnt zijn naam uit de lijst, een paar seconde nadat ik 'm heb toegevoegd.
Het gekke is dat hij mij wel in de lijst ziet staan, en zolang ik een chatvenster open houdt gewoon een conversatie kan starten. Ik kan in het popup menu ook kiezen voor “add buddy”. Wanneer ik dat doe staat hij weer even in de lijst en is de add buddy functie grijs. 2 seconden later verdwijnt meneer weer uit de lijst en is de “add budy” optie weer aanwezig.
Iemand enig idee hoe dit kan, of beter, hoe ik het kan verhelpen?
Dit probleem heb ik ook een tijd gehad.
Ik heb de persoon in kwestie gevraagd een ander AIM account te maken en het zo nog eens geprobeerd.
Lukte ook niet.
Uiteindelijk een gratis @mac account laten maken (niet de proefperiode) van iChat.
Deze bleef uiteraard wel staan...
Gezien er al een aantal dagen geen reactie is geweest, nog maar even een bump in de hoop dat iemand het leest die een oplossing heeft voor dit probleem. Ik ben er inmiddels achter dat de betreffende persoon AIM onder windows XP draait. Mijn collega die nog met OSX tiger werkt kan zonder problemen de PCgebruiker toevoegen.
Bij mij wil de naam niet in de lijst blijven staan, ondanks dat we met een actief chatvenster kunnen communiceren. Als ik wil zien of hij online is, moet ik het chatvenster selecteren, dan in het menu buddy → <add name> en dan kan ik de status even zien. Als snel verdwijnt de naam weer uit de lijst.