ichat video/audio

Als ik in ichat contact probeer te maken met iemand uit mijn lijst via audio of video krijg ik een foutmelding.

Dit gebeurt niet als ik met mijn mac op hetzelfde netwerk zit, maar je raad het al, niet iedereen zit op hetzelfde netwerk. Als ik dan wordt uitgenodigd of een uitnodiging stuur moet-ie eerst heel lang nadenken en vervolgens krijg ik een foutmelding dat of ik of de ander niet reageert.
Ik heb het geproberd via AIM en via google chat accounts. Beide hetzelfde verhaal. Vaak vlieg of ik of de ander ook nog eens offline daarna waarna je opnieuw moet inloggen.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Wat voor melding krijg je? Als je 'user did not respond' krijgt ligt het aan de router, dan moet je een aantal instelling in je router aanpassen (port forwarding). Hier kun je zien welke instellingen je moet aanpassen: http://www.portforward.com/ en anders met de zoekfunctie zoeken, je vindt wel een aantal topics met hetzelfde probleem en oplossing.

inderdaad, stom van me. Bedankt, nog niet verholpen maar ga eraan werken.

Heb alles gedaan, ook via portforward, alles gedaan zoals het er stond, en nog steeds geen succes... alle firewalls uitgezet ook, leverde ook niks op....

Idem hier. Heb me er maar bij neergelegd als netwerkadministrator in opleiding. Ik kom er echt niet uit. Al zou het hier nu goed zijn, de mensen waar ik mee probeer te videochatten zijn meestal niet in staat hun router te configureren. De oplossing!!!: Skype (BETA) Video. Werkt hier altijd en zelfs met een vriendin in Maleisië loopt de videochat vloeiend! Je kunt hier zelfs met je 'Windows'-vrienden mee cammen.

ik zal eens gaan proberen..

Skype beta werkt perfect. Maar toch blijf ik het vervelend vinden dat ichat zo'n geklooi is. Ik blijf het stom vinden om een ander programma (skype) te moeten gebruiken terwijl het gewoon moet kunnen met wat je hebt. Lijkt me niet echt een apple-oplossing :wink:

Ik zou nog altijd dus ichat aan de praat willen krijgen…

Wel raar dat het bij skype dan wel lukt en iChat niet, wordt waarschijnlijk gebruikt gemaakt van andere poorten of hoe zit dit dan?

Andere poorten inderdaad, maar dan blijft het nog een raadsel aangezien ik die van ichat ook goed heb staan in mijn router nu...

Bij iChat in voorkeuren misschien iets veranderen. Bij accounts > serverinstellingen en dan bij poort 443 invullen (je moet wel 1st uitgelogd zijn). Als dit nog niet werkt misschien http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=6368&start=0 dit eens proberen zijn instellingen voor amsn, maar werkte bij mij voor iChat.

port verandert naar 443, en die instellingen die voor amsn werken doen het bij mij niet .... Nog steeds geen resultaat.

Ik laat het er maar voor nu bij zitten … :frowning:

Blijf het erg raar vinden dat ichat zo’n probleem geeft terwijl skype dat dan niet heeft… Wie het weet mag het zeggen.

[quote:86f07733d1="willemstraat"]port verandert naar 443, en die instellingen die voor amsn werken doen het bij mij niet .... Nog steeds geen resultaat.

Ik laat het er maar voor nu bij zitten … :frowning:

Blijf het erg raar vinden dat ichat zo’n probleem geeft terwijl skype dat dan niet heeft… Wie het weet mag het zeggen.[/quote:86f07733d1]

Skype gebruikt UDP “Hole Punching” om Firewall-to-Firewall mogelijk te maken en NAT te omzeilen. Happy? :slight_smile:

Waarom doet apple dit ook niet bij iChat? Of heeft dat met kwaliteit enzo te maken?

[quote:b6d7951a2a="ragoooon"]Waarom doet apple dit ook niet bij iChat? Of heeft dat met kwaliteit enzo te maken?[/quote:b6d7951a2a]

Ja, het zet erg veel druk op óf gebruik maken van een derde server (zoals Skype’s STUN) of je moet het een strikte iChat-naar-iChat verbinding maken, en dus geen support voor mensen die het niet gebruiken.