iChat werkt niet... (en een iPhoto vraag)

iChatten (video) lukt niet met de MacBook van mijn moeder. Eerder lukte het ook niet tussen mij en mijn broer, na beide een update te installeren uit Software-Update werkte het tussen mij en mijn broer wel.

Maar met die macbook van mijn moeder dus niet. Terwijl zij die update niet in haar Software-Update terug vindt.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Kun je die update ook handmatig downloaden en een keer proberen te installeren?

En dan nog een vraag: iPhoto zit toch standaard op de Mac? Waarom kan ik um niet vinden naar een herinstallatie van MAC OS X? Oe sterker nog ik heb heel iLife niet.
Dit kan ik zeker van de DVD’s halen ofniet?

Je kunt idd de updates handmatig downloaden via de apple site. [url]http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/[/url] Wel even zelf uitvogelen welke je nodig hebt enzo.

Wat betreft iLife, die zou op de tweede disc moeten staan die je bij je Mac kreeg… Ik weet niet of je die los kunt installeren, dat moet je even zelf kijken. (lijkt me wel aangezien ze iLife ook los verkopen en het lijkt me stug dat de installaties niet gewoon op disc 2 staan).

ik heb ze allebei inmiddels gevonden.

Mijn moeder komt morgen ff langs, dan neemt ze haar macbook ook mee. Dan zal ik het eens even testen.

Mag ik hier even een soortgelijke vraag stellen?

Ik heb bij mijn MacBook 2 cd’s gekregen. Als ik het goed begrijp bevatten die twee disks dus én OS X én iLive???

En als ik een schone installatie bij mijn MacBook wil doen, dan hoef ik niet eerst iLive gaat te kopen.[/i]

Ja

Je kunt echter niet de nieuwste iLife installeren... Je zit met de versie opgescheept die toen je je mac kocht het nieuwste was.

Ik heb namelijk een nieuwe HDD geinstalleerd in mijn MacBook. Als je vervolgens de disks gebruikt die bij je Mac zaten om OS X te installeren zal hij bij een volledige install meteen iLife en een demo van iWork installeren.

Je kunt overigens bepaalde onderdelen ook niet installeren, mocht je het toch niet gebruiken. Dan moet je kiezen voor aangepaste installatie o.i.d.