iChat wil niet meer inloggen

Ik was gisteravond erg gezellig aan 't chatten in macosx, maar ergens halverwege haalde ik een wellicht iets te moeilijke actie uit (ik sleepte twee bestanden naar een iChat-persoon, en drukte ondertussen op een sneltoets voor iTunes), waardoor iChat eruit knalde. Jammer.

Maar de ellende is nu: hij wil niet meer inloggen! Hij zegt al sinds vannacht: “Verbinden met AIM niet mogelijk. De host heeft de verbinding geweigerd. Probeer het later opnieuw.” Ik ben in de stellige overtuiging dat ik m’n wachtwoord goed heb, ik heb het me zelfs laten toemailen.

Er zijn een paar dingen die ik gister heb gedaan die mee zouden kunnen hebben gespeeld: ik heb m’n AIM-account ook in Fire geïnstalleerd, en ik hab iSmileys eropgezet. Echter, na deze beide acties heb ik nog ruim een uur gechat.

Is er een manier om dit alles te fiksen? In Fire kan ik ook niet meer connecten met AIM (gister wel), dus dat doet vermoeden dat ze me op de AIM-server echt hebben geblockt ofzo…

Ik ben niet echt bekend met iChat (Ik gebruik MSN, geen AIM) maar kun je wel bij AIM je mail ophalen enzo?

Dat kan ik sowieso niet, omdat ik alleen een AIM-account heb, en geen AOL-member ben.

Oke... Ik zei toch al dat ik er niet bekend mee was :wink:

preference file van ichat weggooien? Zou kunnen zijn dat die 'in de war' is geraakt van je actie

De preference files van ichat weggooien doet soms wonderen er zijn er meestal 3.

Sorry voor de paniek, het bleek dat m'n hele internet "in de war was". Kan gebeuren na 100 dagen uptime ofzo. Even de stekker eruit (en de hele server opnieuw opstarten...) deed wonderen. Bedankt voor de tips.