iChat

Hallo,

Ik heb geen flauw idee hoe ik moet werken met iChat en hoe je bijvoorbeeld in andere chatwerken terecht komt? :mrgreen:

iChat ondersteunt enkel .Mac, AIM en Jabber.

Hoi. Je kunt ook via Ichat met ICQ users kletsen.

Dat werkt ook.

maar MSdingus werkt niet.

Wik

Ok, maar hoe doe ik dat?

Heb je al een .mac account? Zo niet eerst een trial account aanmaken op www.mac.com Met dit account kan je je aanmelden in iChat. Dan heb je natuurlijk nog bekenden nodig met een .mac of AIM account die je kunt benaderen. Deze personen voer je in iChat in en chatten maar.

Nee, ik heb geen .mac account. Is me gewoon te duur. Ik heb wel een account op AIM. Maar ik kan maar niet uitvinden hoe je in andere chatnetwerkten als ICQ, MSN of Yahoo komt via de iChat. Of hoe je chatters vindt. Ik hen er nu twee opstaan: Moviefone en shopping buddy, allebei van die commerciele rommel :mrgreen:

Je kan gewoon de trial versie van .mac pakken. Die loopt automatisch na 60 dagen af en het kost je niks. Het .mac emailadres kan je wel gewoon blijven gebruiken om te ichatten. ichatten met andere clients kan via jabber. Even de zoekfunctie gebruiken.

Moet je even zoeken in de tiger spotlights op de frontpage, www.macosx.nl daar staat in de ichat special hoe je dat voor elkaar krijgt

Wat zijn de tiger spotlights op de frontpage? En ik heb nu een .Mac en ben bij Jabber op bezoek geweest en nog geen steek verder....