ichat

Bij wie werkt ichat perfect ook met video chat ?

Ik heb alleen nog niemand gehoord bij wie het werkt.

?

Werkt gewoon goed hier hoor. Ik ken aardig wat mensen met iChat en bij allemaal werkt video-chat gewoon zoals het hoort.

Ander kennissenkring opbouwen misschien? :wink:

iedereen die ik ken zit altijd alleen maar op MSN of Skype...dus kan je helaas niet helpen.

Wees specifieker: wat werkt er niet? Als je probeert te chatten met MSN gebruikers dan kun je audio- en videochatten vergeten.

ik lees alleen maar over problemen hier .. met ichat. Nu willen mijn ouders ook een imac alleen maar omdat ie er mooi uit ziet en om hun klein dochter te zien. Dus vandaar wil ik wil weten ofdat het goed werkt ander smeer ik hem een dure imac aan voor niets.

Een iMac is een mooie machine hoor. Alleen moet je weten dat iChat werkt met het AIM netwerk. MSN Messenger werkt met het MSN Messenger netwerk. Die twee zijn incompatibel met elkaar. Met wat kunst en vliegwerk kun je wél gewoon tekschatten in iChat met MSN maar webcam en microfoon-functionaliteit tussen beiden is niet te doen.

Je kan zelf ook een AIM account (gratis) nemen en dan met je ouders chatten of jullie nemen allebei een Skype account, downloaden Skype en telefoneren zo met elkaar.
Dit werkt crossplatform en zonder problemen.
Met iChat is echt niet veel mis hoor. De problemen zitten meestal in de onderliggende netwerken. iChat is alleen maar het programma dat communiceert met het netwerk, net zoals MSN Messenger dat doet met MSN.

@MacBjorn, interessant: hoe werkt dat MSN in iChat? heb je daar een plugin voor nodig?

Via Jabber. een gebruiks aanwijzing staat hier http://www.jabber.org.au/ichat Dit is alleen textbased, audio/video niet