iChatten met ongelukkigen zonder Mac

Ik kan het (hier) nergens vinden, maar doet iChat [b:9e25c86b44]AV[/b:9e25c86b44] het ook met al die ongelukkigen die geen godencomputer hebben? Of zijn er andere programma's om dezelfde resultaten te hebben. De reden is dat mij huisgenoten zolangzamerhand allemaal stage gaan lopen in het buitenland. En dan is het dus leuk om allemaal even een [b:9e25c86b44]cameraatje[/b:9e25c86b44] aan te schaffen om niet de hele tijd naar Hong Kong, Leipzig, Stockholm en Buenos Aires te hoeven vliegen voor praatjes. (ik ben inderdaad de enige verliezer die hier in NL achterblijft.)

Maar ja, zij hebben dus allemaal computers met [i:9e25c86b44]Vensters[/i:9e25c86b44]:x erop.

iChat is AOL. En dat bestaat zowel voor mac, linux als Windows.

Ja dat weet ik, maar die webcam dan....

Voor gewoon tjetten gebruiken de heren MkotsSkotsN…

Webcam met Windows-gebruikers kan je doen met Squid of iVisit (allemaal te vinden op www.macupdate.com).

Volgens Mc Rumors komt iChat binnenkort naar Windows.

http://page2.macrumors.com/

Weet niet hoe betrouwbaar deze site is, maar het klinkt goed.
Kan ik eindelijk die waardeloze achterhaalde Messenger d’r afgooien en mijn vrienden die allemaal MS Messenger gebruiken overhalen om iChat te downloaden. Immers, iTunes was ook een succes.

Zullen ze ook $30 moeten betalen. :? Maar ik geloof niet in iChat XP

Ik hoop dat iChat voor windows een gratis app wordt. Oh, en dan moeten ze wel USB camera's gaan ondersteunen anders schiet het niet op. Daarna moet Apple weer stoppen met apps voor windows maken, want we moeten ze niet te veel verwennen.

Anyway, back on topic: met AOL instant messenger (www.aim.com) kunnen ook Windows en ook Linux gebruikers allemaal met iChatters chatten. Let wel dat de VIDEO chatten alleen voor iChat is. Dat is een extra ding dat Apple gebouwd heeft maar normaal niet in AIM zit.

Op deze manier kun je inderdaad veel PC gebruikers kennis laten maken met de Mac. Je moest eens weten hoeveel Windhoos gebruikers ervan overtuigd zijn dat Windows het enige besturingssysteem is en iedere computer standaar op Windows loopt. Tja, zeer goede marketing van M$ denk ik.

AOL is inderdaad gratis en ook voor windows gebruikers vrij toegankelijk, alleen is het hier een probleem dat MSN Messenger het bekenste en meest gebruikte I.M. programma is.
Zelf zou ik niet erg happig zijn als iemand mij zou vragen over te stappen op een andere sevice omdat hij/zij dan een beter chat-programma kan gebruiken.

Als iChat nu ook met msn zou kunnen praten en ook ondersteuning zou bieden voor camera’s op dat netwerk dan zou het pas echt leuk worden.
Ik meende laatst op macosx.nl te lezen dat aan msn compatibiliteit gewerkt wordt volgens Apple.
Jammer trouwens dat andere I.M tools zoals Fire en Proteus geen cam’s ondersteunen. Ik vraag mij af hoe zat zit. Heeft zeker iets te maken met dichtgespijkerde regeltjes van M$

Je kunt Yahoo gebruiken. Die ondersteunt zowel bij windows als bij mac een webcam.

Hans

MSN Messenger is niet het meest gebruikt (in NL overigens wel)... zit er overigens wel aan te komen wereldwijd.