iCloud Drive icoon aanmaken op mac

Diensten als bv. Dropbox, Google Drive of One Drive zetten een icoon in de dock en de menubar, op desktop. OneDrive zelfs een map op het bureaublad wat ook weer niet moet. Met iCloud Drive kan dit allemaal niet. iCloud Drive staat bij mij in de favorietenbalk links en dit minder handig bereikbaar. 1 suggestie is om de padnaam onderaan in het venster te kopiëren ( als de app geopend is) of het icoon uit de favorietenbalk naar de dock te slepen. Worden dan niet alle bestanden gewoon gekopieerd? Of moet een toetscombinatie gebruiken om te slepen ipv. kopiëren?

Ik heb El Capitan ( 10.11.6 ) en benader iCloud Drive via de Finder zo ook Google Drive en Stack. Volgens mij is het niet de bedoeling om op de Mac het iCloud Drive icoon te gebruiken. Op de iPhone en iPad wel.

Slepen vanuit de sidebar zelf gaat iig niet lukken.

Slepen vanuit de Padbalk naar Dock werkt gewoon.

Weergave -> Toon padbalk
Klik in Favorietenbalk op iCloud Drive
Sleep iCloud Drive vanuit Padbalk naar Dock

Oh, en via Scripteditor kan je ook een iCloud icoon aanmaken: https://www.youtube.com/watch?v=HTXonhSR-lY

Met dank aan…

Je hebt gelijk, Joid. Nice. Bedankt voor de tip.

Gewoon slepen is OK? Niet tegelijk toetsen cmd+option ingedrukt houden om kopiëren te verhinderen? Kan dit dan ook om bv. een alias op het bureaublad te zetten?

Gewoon slepen naar de Dock. Of cmd-option slepen naar het bureaublad voor een alias.
MAAR… ik zie dat in beide gevallen de standaard mappen (Voorvertoning, Pages, Keynote, etc) niet meekomen.

@Goeiedag
Oei, dan maar niet. Toch wel flauw van Apple om dit niet gewoon mee te geven in de menubalk of dock. Vroeger had je zelfs iDisk (van Mobile Me) op het bureaublad. Het is een lange weg terug…

Maar als je die standaard mappen selecteert en daarna die vanuit de padbalk sleept, dan krijg je die wel in je dock.