iCloud+ en eigen domein

Vraagje waar ik nog geen helderheid op heb gekregen. Als je een eigen domein gebruikt en de mail gaat gebruiken van iCloud+ (met MX records). Kan je dan ook verschillende users / gebruikers instellen zonder family associatie? Family is doorgaans alleen gezin (en beperkt tot 5) maar wij hebben een domeinnaam voor de hele familie (10+).

Is dat dan 2 per user? Of hoe moet ik dat zien?

Je mag per user 3 mailadressen aanmaken. En dat is prima binnen een gezin natuurlijk maar als je je achternaam als domein hebt (die me logisch lijkt) is het een beetje lame dat je die alleen voor een van de gezinnen kunt gebruiken.

Ik kan de meerwaarde van die ‘plus’ ook niet echt zien. Zeker in jouw geval zou ik lekker de mailadressen aan het domein zelf koppelen. Bovendien krijg je de mail dan ook daadwerkelijk op dát mailadres binnen en niet op je iCloud mailadres.

Meerwaarde is alle mail op 1 plek (in mijn geval), het kunnen opheffen van mijn Google Apps account (liever niet bij Google) en de mogelijkheid tot push e-mail in je standaard Apple mail client.

Het zou 't vooral wat makkelijker maken. En dat is me met alle informatiestromen en communicatievormen best wat waard.

Datzelfde heb je toch ook als je een eigen domein hebt?

• Alles centraal (op dezelfde server)
  • Per mailadres te koppelen aan één gebruiker (die hoeft alleen de inlog op dat account in te stellen in zijn mail-app)
  • Via IMAP wordt alle mail gepushed
  • Geen Gmail meer nodig