iCloud en systeembibliotheek

Hi,

Ik heb mijn systeembibliotheek van foto’s op een externe hardeschijf staan.
Vanwege te weinig ruimte op mijn mac book.
Nu heb ik iCloud -fotobibliotheek aangezet en zijn alle foto’s van de systeembib naar fotobib in iCloud gekopieerd.
Volgende stap is om alle foto’s te bewaren in iCloud zodat ik de externe schijf niet meer nodig heb.
Maar ik twijfel over de volgende stap.
Moet ik nu gewoon de externe aardeschijf ontkoppelen en een ander systeembib kiezen op de macbook (waar niets in staat).
Of gaat hij dan deze systeembieb synchroniseren en is alles weg?

Ik zie op internet nergens een antwoord waardoor ik gerust gesteld ben day het goed gaat?
Wie kan antwoord geven?
Thanks.

antwoord gevonden:
U kunt naar een andere bibliotheek overschakelen en deze bibliotheek als systeemfotobibliotheek instellen. Als u een nieuwe systeemfotobibliotheek instelt, moet u de iCloud-voorzieningen opnieuw inschakelen in het voorkeurenvenster van Foto’s. Als u iCloud-fotobibliotheek inschakelt nadat u een nieuwe systeemfotobibliotheek hebt ingesteld, worden de foto’s die in iCloud zijn bewaard, samengevoegd met de foto’s die in de nieuwe systeemfotobibliotheek staan. Nadat de inhoud van de nieuwe systeemfotobibliotheek naar iCloud is geüpload, kunnen de samengevoegde bibliotheken niet meer worden gesplitst. Denk daarom goed na voordat u besluit uw systeemfotobibliotheek te wijzigen.