iCloud Foto's Mac probleem

Ik heb een schone installatie gedaan van mijn iMac. Nu probeer ik de iCloud fotobibliotheek opnieuw te laden. Het aantal foto’s lijkt wel te kloppen maar de foto’s worden niet gedownload op de computer terwijl ik dat wel heb aangegeven in de voorkeuren. Op alle andere apparaten blijft het goed werken maar op de IMac blijven wolkjes staan in de foto’s. Het lijkt erop dat de start goed was maar na enkele uren ermee is gestopt. De fotobibliotheek is 1,52gb groot bij het aantal foto’s van circa 33.000.
Uitloggen bij iCloud en opnieuw inloggen heb ik geprobeerd.
Bibiliotheek herstellen ook.
Nieuwe systeembibliotheek aanmaken heb ik ook geprobeerd.
Wie kan me verder helpen?

Schakel die functie in en laat je computer gewoon een een nacht aanstaan met de Foto’s app open.

Je bent niet alleen op iCloud. Er zijn meer mensen die gebruik maken van de server en die niet 33.000 foto’s willen downloaden/syncen. Zoiets kost gewoon extreem veel tijd.

Dat heb ik eigenlijk al meerdere dagen nachten gedaan. Dit heeft niet tot een oplossing geleid.

Misschien kun je gewoon een andere dienst gebruiken voor zoveel volume. Een dienst dat een beetje op schaalbaarheid is gebouwd ipv dit huis tuin ene keuken speelgoed software van Apple.

Flickr en dat soort diensten zijn hier vooral goed in. Dropbox kan ook heel goed dit soort volume qua bestanden regelenen maar dan heb je geen bewerk-tools.

Ik vind dat echt een allerlaatste optie. Ik ga vandaag maar eens met Apple bellen.

1,52 GB is toch niets voor 33.000 foto’s ? Klopt dit wel ?

Dat is dus ook het probleem. De lokale bibiliotheek op de harde schijf is zo klein. Dit komt doordat hij de foto’s niet download op de iMac.

Mag ik weten bij welke provider je zit?

Ik interpreteerde je woorden ook verkeerd. Maar nu is het duidelijk.

Telfort!

OK, ik zit bij Caiway en heb de afgelopen dagen problemen met Apple-diensten. De provider is op de hoogte.

Wat het bij mij voor een groot gedeelte oploste, is het gebruiken van een andere DNS. Zegt dat je iets of kan ik je helpen dit te proberen?

Inmiddels is het probleem via Apple Care naar Nederland naar engineers in Ierland gestuurd.

OK, op zichzelf is dat fijn maar het lijkt mij het proberen waard.

Nee niet zoveel. Ik zou het heel fijn vinden wanneer je me helpt.

DNS staat voor Domain Name System. DNS vertaalt IP-adressen naar domeinen en andersom. Min of meer de navigator van het internet.

Het soort probleem dat jij ervaart kan samenhangen met een probleem met de internetverbinding. Een andere DNS instellen kan helpen, het is het proberen waard.

Dit kan op twee manieren. Namelijk voor al je apparaten tegelijk, in de router, of op één apparaat specifiek. In de router wijzigen is niet heel moeilijk maar het scheelt per model hoe dit in zijn werk gaat.

Daarom zou ik zeggen, doe het allereerst alleen op je iMac. Dit doe je in de netwerk-instellingen in Systeemvoorkeuren. Je kunt de DNS van Google eens proberen, 8.8.8.8.

Tot nu toe nog geen succes. Ik heb enkel de dns gewijzigd in de iMac.

Vervolgens je Mac ook opnieuw opgestart? En voor de zekerheid: heb je niet Wifi én Ethernet actief en het slechts voor één van beiden gewijzigd?

Ja opnieuw opgestart. iMac is enkel met wifi verbonden.

OK, waarschijnlijk haalt het dan niks uit maar ik zou het even aankijken.

De AppleCare medewerker (waar ik circa 70 min. telefonisch contact mee heb gehad) gaf aan dat waarschijnlijk de fotobibliotheek opnieuw moet worden opgebouwd.

Op je computer?