iCloud mail display name

Ik heb op mijn iPhone de display name van mijn iCloud mailadres gewijzigd. Als ik nu een mail verstuur vanaf mijn iPhone met mijn iCloud account, wordt toch de oude display name weergegeven bij de ontvanger.

Als ik vanuit iCloud (online) een mail stuur of vanaf mijn Mac gaat het wel goed.

Iemand een idee wat de reden kan zijn?

Alvast bedankt.

Op welke plek heb je dit aangepast?

Instellingen - Apple ID, iCloud, iTunes Store en App Store - Naam.

Net even geprobeerd: als ik mail verstuur vanaf mijn iPad, wordt ook de oude display naam getoond.

dan heeft de ontvanger jouw oude naam waarsch opgeslagen in adreboek/contactenlijst

Ik stond/sta niet in zijn adresboek. Als ik hem een mail stuur vanaf mijn Mac staat wel de nieuwe naam als afzender.

Moet je dit niet veranderen in de account settings van je email programma waarvandaan je de email stuurt? Op IOS is dat settings/passwords & Accounts, en dan het mail account kiezen van welke dje de naam wil veranderen. Zo heeft mijn Gmail een andere schermnaam dan mijn icloud mail.

Lost dit het op?

Voor iCloud email kun je het online aanpassen. iCloud.com -> Mail -> tandwieltje linksonder -> Preferences’ -> ‘Accounts’ -> ‘Full Name’. Heb je dat al geprobeerd?

<p class="cite">Dorkiban op 18 november 2019 om 09:43</p> Moet je dit niet veranderen in de account settings van je email programma waarvandaan je de email stuurt? Op IOS is dat settings/passwords & Accounts, en dan het mail account kiezen van welke dje de naam wil veranderen. Zo heeft mijn Gmail een andere schermnaam dan mijn icloud mail.

Lost dit het op?

Ik gebruik het standaard mail programma op mijn iPhone. In de instellingen van Mail staan geen accounts. In de algemene instellingen heb je een gedeelte Wachtwoorden en accounts. Daar staat o.a. iCoud tussen met de optie Naam, telefoonnummers, e-mail - Naam. Daar staat de nieuwe display naam.

<p class="cite">McPim op 18 november 2019 om 10:27</p> Voor iCloud email kun je het online aanpassen. iCloud.com -> Mail -> tandwieltje linksonder -> Preferences’ -> ‘Accounts’ -> ‘Full Name’. Heb je dat al geprobeerd?
Ja, daar staat de nieuwe naam.

Ah, ik denk dat ik het heb. Ik heb het even uitgeprobeerd: Ik denk dat je je eigen naam in je eigen adresboek moet aanpassen. Dat is je persoonlijke card. Als ik daar mijn naam aanpas en ik verstuur een mail naar mijn imac, dan wordt daar de aangepast naam zichtbaar. Is dat misschien de oplossing?

Nee, dat is het ook niet.

Hiervoor kun je trouwens Apple Support bellen mocht niemand met de gouden tip komen. Sommige iCloud zaken kunnen zij alleen oplossen.

Ha, ik geef het op… Ben benieuwd naar uiteindelijke oplossing.