iCloud (mail) op Android telefoon

Beste mensen,

Ik heb lang zitten zoeken, maar ik kom er niet uit. Ik ben sinds deze week overgestapt op een OnePlus 5 omdat iPhone met toch iets te duur is geworden. Ik ben best tevreden maar wil nu mijn .me adres in de standaard GMAIL app instellen. Als ik mijn .me account invoer en het wachtwoord pakt hij automatisch alle instellingen die nodig zijn. Het werkt zou je zeggen…

Maar…

Mail die ik verwijder komen in een aangemaakte map genaamd TRASH (zie ik op web mail) en in Android heet deze map Prullenbak. Er staan dus tussen gemaakte mappen zoals privé en werk dus nu ook 2 mappen trash en send.

Kan ik ergens instellen dat ze in de prullenbak terecht komen zoals het ook via de webmail zichtbaar is? Ik vind dit nogal vervelend, of is dit echt omdat ik nu android gebruik?

Geen idee.
Info vragen in een android/oneplus forum?

Niet perse omdat je Android gebruikt, maar wel omdat je de Gmail app gebruikt icm Apple. Gmail heeft maar 1 échte map, en dat is Alle berichten. De overige zijn labels. En omdat Apple wél met mappen werkt, krijg je dit soort geneuzel. Ik geloof ook niet dat er veel aan te doen is. Mij is het in ieder geval nooit gelukt.

Op deze pagina staan de instellingen die je moet gebruiken.

Ik gok dat de Gmail app daar niet geschikt voor is. Of het moet inmiddels zo zijn gewijzigd dat je ook niet-Gmail accounts zou kunnen instellen. Probeer eens een andere mail-client.

Met Gmail gaat het niet werken; dat is exclusief bedoeld voor Googles eigen maildiensten. Bluemail daarentegen kan omgaan met alle IMAP-gebaseerde emaildiensten en werkt erg fijn.

Wat je kunt doen is je @me -adres toevoegen aan je Gmail account.

Dan moet je eerst even inloggen op Gmail via de browser op de computer en dan Instellingen kiezen.

En dan Accounts en Import

En natuurlijk je account/informatie toevoegen bij de twee onderdelen in het rode kadertje. Op die manier kun je mail ontvangen en versturen van andere accounts in Gmail.

Ik weet het, het is verbazingwekkend dat andere bedrijven het nog steeds mailen mogen noemen terwijl ze lichtjaren achterlopen op wat Google allemaal doet.

Het meest simpele is om in te loggen op iCloud.com. Dan naar je mail gaan en vervolgens linksonder op het tandwieltje klikken. Bij algemeen kun je ervoor kiezen om al je mail door te sturen naar bijvoorbeeld je Gmail. Tevens kun je de doorgestuurde e-mail automatisch in de prullenbak van je iCloud laten komen, zodat je iCloud mailbox niet vol loopt. Bij mij scheelde het ook nog eens een hele boel spam, want de spamfilters van Gmail zijn perfect! En als je dan toch aan het switchen bent, gebruik dan niet de originele Gmail App, maar schakel gelijk over op inbox van Google. Is in het begin even wennen, maar ik wil niet meer anders. Alle andere programma’s zijn gelijk ouderwets.

Waarom in de Gmail app? Ik heb mijn mail op mijn diensttelefoon (S7) gewoon in de standaard mailapp ingevoerd. Werkt perfect…