iCloud opslag bijna vol?

Hoe is het mogelijk dat foto’s en video’s op mijn iPhone 5S 2,7 GB in beslag neemt maar de ICloud fotobibliotheek 45,7 GB aangeeft?

Ik wil op zich best de vraag voorleggen aan Apple maar dan zal ik hoogstwaarschijnlijk moeten betalen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Je kunt ook mij gewoon betalen, dan vertel ik het je. ^

Ik beloof je dat ik het geld beter zal besteden dan Apple.

Wellicht omdat je lager-resolutie voorbeelden op je iPhone hebt staan (te weinig ruimte om alle foto’s in HR te bewaren) terwijl in de Cloud de beelden met de hoge resolutie bewaard worden.

Ja dat zal het misschien zijn. Kan ik die lage resolutie ook aanpassen voor ICloud?

Edit: dat verschil kan trouwens toch niet zó groot zijn?

Jawel… Mijn foto bib is in totaal 18 gig op mijn mac. Videos en foto’s.
Op mijn telefoon neemt het 5gb ruimte in en op me iPad maar 3gb.

Al je foto’s worden Icon zelf in de resolutie/grote opgeslagen welke je upload, er wordt niets gewijzigd en dit kan ook niet. (Of ik heb een nieuwe functie gemist)?

Je hebt dus bijna 50gb aan foto’s ge-upload of ooit opgeslagen in de iCloud bibliotheek. Dat wordt dus filteren en verwijderen.

En misschien stom dingetje… Maar heb je je prullenbak geleegd in de photo’s app?

“Al je foto’s worden Icon zelf in de resolutie/grote opgeslagen welke je upload”

Die zin ging niet helemaal lekker… Maar ik wilde dus zeggen dat al je foto’s worden opgeslagen in de cloud in dezelfde grote en resolutie dat je ze upload.

Ja foto’s in de map verwijderd zijn ook echt verwijderd.

Maar het probleem is dat dit eigenlijk echt ineens is. Ik meen na iOS 10 daarvoor had ik ongeveer dezelfde hoeveelheid foto’s en dit probleem niet.

Maar als je foto’s uit de iCloud verwijderd zijn ze ook echt weg? Of is er daar weer een kopie van?

Anders hoor ik graag nog een goed alternatief of is 3€ per maand voor 200gb in de iCloud een redelijk bedrag?

Vragen, vragen…

Wederom alvast bedankt voor de antwoorden.

Na het verwijderen moet je de prullenbak legen en zijn ze echt foetsie.

Er zijn zoveel alternatieven met plus en minpunten dat het bijna een onbegonnen discussie is. Persoonlijk vindt ik de 3,- per maand te rechtvaardigen,(heb deze zelf ook) maar dit is puur de interactie tussen mijn mac, iPad en iPhone.
Google, Microsoft en vele andere bedrijven bieden een soort gelijke functie, soms zelfs gratis, maar hebben weer andere nadelen. Iedereen zal daar zijn of haar mening over hebben.

Al werkt OneDrive/Exchange account van Microsoft ook wel lekker op mijn werklaptop

[quote=jeroengreitemann url=http://www.onemorething.nl/community/topic/icloud-opslag-bijna-vol/#post-3002905 time=1476126503]Na het verwijderen moet je de prullenbak legen en zijn ze echt foetsie.

Er zijn zoveel alternatieven met plus en minpunten dat het bijna een onbegonnen discussie is. Persoonlijk vindt ik de 3,- per maand te rechtvaardigen,(heb deze zelf ook) maar dit is puur de interactie tussen mijn mac, iPad en iPhone.
Google, Microsoft en vele andere bedrijven bieden een soort gelijke functie, soms zelfs gratis, maar hebben weer andere nadelen. Iedereen zal daar zijn of haar mening over hebben. [/quote]

Welke prullenbak bedoel je? Ik werk eigenlijk alleen op de iPhone of iPad.

Maar denk maar dat ik mijn abbonement ga uitbreiden. Op korte termijn de makkelijkste oplossing.

Prullenbak of mapje verwijderde items… Die map waar je foto’s nog 30 dagen bewaard worden nadat je ze hebt verwijderd.

Ja gedaan…

hallo een vraag over een oud thema…We hebben in het verleden een Icloud account gehad maar we willen dat absoluut niet hebben(geen zin in dat alle foto’s op alle Mac,iphones,ipads enz terecht komen.Toch worden ze in iCloud opgeslagen en we krijgen dan ook de melding iCloud bijna vol…beheer of koop opslag. Maar bij beheer staat alleen “verwijder foto’s” als je dat zou doen heb je nog 30 dagen deze te downloaden…
Wat ik wil is 1 dat alle foto’s gewoon op mijn iphone blijven staan 2 dat die niet meer in iCloud worden opgeslagen zodat we van die ellendige iCloud af kunnen zijn Is het zo duidelijk geformuleerd???

Wat denk je zelf? Alles van Foto’s en iCloud uitzetten.

zo eenvoudig is dat niet…foto’s moeten op iphone blijven staan en icloud moet leeg en weg…Als je de foto’s van icloud verwijdert schijnen ze ook niet meer op je iphone te staan(???) is dat zo???

In principe blijven ze op de iPhone staan.
Maar als je iCloud-foto’s aan hebt staan, plus ‘Optimaliseer iPhone-opslag’ ipv ‘Download en bewaar originelen’, dan niet.

Help yourself: Apple Support - iCloud-foto’s configureren en gebruiken

Hoe is het inmiddels bij de Huzaren in Hasselt?

Het is al even geleden dat we hasseltse-huzaar hebben gezien – zijn/haar laatste bericht dateert van 6 jaar geleden.

Zal wel weer 6 jaar duren…:grin: