iCloud selectief in wat wel en niet in de cloud mag

Wanneer ik een nieuwe afspraak maak in de agenda op mijn iPhone, dan krijg ik hem later niet te zien in iCal op mijn Mac, maar een herinnering komt wel gewoon in de cloud en is een paar seconden later in iCal te zien. Ook nieuwe contacten gemaakt op mijn iPhone komen de cloud gewoon goed door. Van mijn Mac naar mijn iPhone via de cloud gaat ook alles goed.

Het zijn dus alleen afspraken gemaakt op mijn iPhone die de dans ontspringen.

Ik heb zowel op mijn Mac als iPhone alle bovengenoemde app's geactiveerd voor iCloud.

Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?

Thnx, alvast...

Ik heb hier geen last van.. wel komen afspraken van mijn mac's iets sneller op mijn iPhone dan van de iPhone naar mijn mac's. Maar dat is geen probleem voor mij.

Misschien je apparaten opnieuw aanmelden met iCloud?

Wat is de meerwaarde van icloud tegenover mobileme is?
Minwaarde is er wel: galleries weg, iwebhosting weg, idisk weg.
iCloud is leuk voor particulieren, bedrijfsmensen hebben er niets aan, zij willen hun data ook niet zomaar uitbesteden aan een cloud die over een jaar of twee misschien verdwijnt.
Draadloze sync lijkt het enige pluspunt.
De start van iCloud is niet beter dan mobileme, support in SL is nul , basic icloud is weliswaar
gratis maar je moet naar de appstore en Lion als je ook een mac hebt, Lion op usb kost
het dubbele, etc.

iCloud is inderdaad een uitgeklede MobileMe. Moet ik er wel bijzeggen dat iDisk en de Gallery beiden erg traag waren. iCloud gebruik dan ook alleen voor adressen en kalenders. De rest heb ik ondergebracht bij het supersnelle Dropbox.

Hoe het prettig het ook is om jullie persoonlijke opvatting te lezen over de pro en cons van iCloud, schiet ik hier niet zoveel mee op. MobileMe heb ik nooit gehad en ik ben een particulier en zodoende is iCloud dus leuk voor mij.

Iemand nog suggesties?

De meerwaarde van iCloud is dat het na juli 2012 ook nog gaat werken.

Voor de oplossing van het probleem. Ga naar instellingen, kies mail..., scroll naar agenda en stel een default agenda in die in de iCloud zit.

Als je een afspraak maakt dan kan je de gewenste agenda ook nog instellen. Ben je zeker dat je die afspraken wel in een iCloud agenda zet?