iCloud sleutelhanger problemen - iOS8 Yosemite GM

Op een dubieuze manier is mijn iCloud sleutelhanger, op mijn iP6, verdwenen. Geen wachtwoorden, geen suggestie, niets! Hebben meer mensen hier ‘last’ van? Zo ja, is er een oplossing voor? Het probleem is ontstaan sinds de update naar Yosemite. Op zich geen probleem, maar zo zie je maar hoe snel je kunt wennen aan ‘iCloud Keychain’ :stuck_out_tongue:

Ik heb mijn iP6, en alle andere computers met dit ID, iCloud sleutelhanger uitgezet en vervolgens de meest up-to-date (MacBook) weer ingeschakeld. Maar vervolgens krijg ik geen SMS van Apple. En nu? Tja, niets… nergens kan ik activeren omdat de SMS niet aankomt.

Support heb ik al ingeschakeld, zij bellen mij morgenvroeg.

Ben benieuwd naar jullie reacties…

Sinds de update naar Yosemite? Die is er officieel nog niet. Je weet toch wel dat dit soort dingen kunnen voorkomen bij betasoftware?

Ik heb er idd ook last van. Sinds Yosemite. Dus probleem opgelost :wink: Tot Yosemite officieel uitkomt hoeven we hier geen oplossing voor te verwachten denk ik :slight_smile:

Geen probleem hier met Yosemite. Oplossing is je andere apparaat toesteming laten geven aan je iP6. Die optie staat er nadrukelijk bij! Sms verificatie is in de meeste gevallen geen eens nodig.

@SunKeeper:

Ja klopt, dat weet ik. Dat is ook verder geen punt, zoals gemeld. Alleen was ik benieuwd of hier meer mensen ‘last’ (lees: aanhalingsteken) van hebben.

@KBM_:

Kijk! Bedankt! Nog ff een weekje wachten dus… Of een update naar 10.10.1 (maar dat zou vervelend zijn)

@applevanr:

Mits je meerdere apparaten op dit ID hebt… In mijn geval, zoals (ook) gemeld, is dat alleen de iP6, MacBook en Hackintosh (10.9.4). Deze heb ik allen uitgeschakeld, omdat dit het ‘officiële’ oplossing blijkt te zijn (alles uitloggen en de meest recente als eerste inloggen). Mijn iPad 3, Air en 5s staat een ander ID op (van vriendin). Dat gaat dus niet! In mijn geval is SMS dus noodzakelijk, maar bedankt voor het meedenken.

Morgenvroeg maar even afwachten, dan is het opgelost door Apple zelf.

Beste Hokkie,

Ook hier hetzelfde, Iphone 6, macbook air en Ipad 4, ineens is de koppeling weg tussen de apparaten v.w.b. sleutelhanger.

heb nu al een paar keer opnieuw moeten instellen maar inderdaad via een code per SMS gebeurt er helemaal niets! Geen SMS ontvangen en na 6 pogingen mee gestopt.

Alles vanaf 1e apparaat opnieuw toestemming verleend via de andere apparaten, hopen dat het nu blijft, fingers crossed…