Ik kreeg via de SMS tot 2 keer toe een verschillende iCloud-sleutelhanger verificatiecode zonder dat ik hier om heb gevraagd.
Iemand enig idee, of heeft hetzelfde wel eens meegemaakt.
Ik kreeg via de SMS tot 2 keer toe een verschillende iCloud-sleutelhanger verificatiecode zonder dat ik hier om heb gevraagd.
Iemand enig idee, of heeft hetzelfde wel eens meegemaakt.
Waarschijnlijk heb je 2-staps-verificatie aangezet in je AppleID, als je dan ergens iets wilt veranderen dan moet je met codes gaan lopen stoeien om toevang te krijgen
Voor zover ik weet heb ik dit niet aangevraagd of zo ingesteld.
Ik ‘vraag’ alleen om een code bij het opnieuw instellen van mijn iCloud account en dat gaat altijd goed. Nu krijg ik zomaar uit het niets met een pauze van 5 minuten 2 verschillende codes via mijn mobiel.
Als je zelf niets hebt ingesteld dan zou ik er vooral niet op reageren…
Je kunt natuurlijk wel gewoon zelf eens via Systeemvoorkeuren > iCloud en dan eens uit-en-weer-opnieuw-inloggen op iCloud. Meestal is dat ook al voldoende om globaal weer je iCloud account op de computer te verifiëren.
Ik gebruik zelf niet de Sleutelhanger sync van Apple/iCloud. Ik heb gekozen voor een externe app.
@Shmoo Dank tot zover dan, of zou het kunnen dat beide SMS’jes bij T-mobile zijn blijven hangen en nu pas aankomen.