iCloud voldoet absoluut niet aan verwachtingen

He leuk 1tb voor een 10,- in de maand! Ik zal ook eens wat met die cloud gaan doen, super handig, zo dacht ik.

In mijn mac heb ik ook een 1tb dus kan ik eindelijk eens online gaan backuppen.
Nu loop ik namelijkn dagelijks met mijn time machine te sjouwen en dat begin ik wel zat te worden.
Als er namelijk ingebroken wordt in mijn huis zullen ze naast mijn mac ook die time machine meenemen en ben ik alle kwijt!!

Maar goed dat backuppen blijkt al helemaal niet te kunnen… stom had ik kunnen weten. Gelukkig kan dan nu wel al mijn muziek in de cloud zetten! Euuuhh o wat dat gaat ook niet… dat moet weer in een andere cloud ‘match’ voor 25,- per jaar? Ok dan pakken we die er ook maar bij, geld moet rollen.

Maar na een paar dagen staat er nog helemaal nada noppes in die cloud omdat itunes maar foutcode 4001 blijft geven.
Ok dan maar de foto, die zijn tenslotte ook het belangrijkste. Uploaden maar! Of toch niet? "de originele foto passen niet op u mac dus worden er kleine bestanden op u mac geplaatst en de originele in de cloud. Wij raden wel aan om een backup te maken van u foto’s. Waaaaaaat? een back up van mijn foto in de cloud? de cloud is mijn back up stelletje %(%$@#^&)(*.

zo dat moest ik ff kwijt

Met Filebrowser kan je wel je foto’s op de iCloud oploaden.

Een backup is per definitie een kopie. Als je de originelen van je Mac verwijdert, promoveert de kopie op iCloud idd tot origineel en heb je nog steeds geen backup.