iCloud - Windows 10

Vanwege mijn werk heb ik een laptop moeten aanschaffen met windows 10.
Nu probeer ik mijn iCloud mail etc. te installeren in windows maar dat lukt dus voor geen meter.
Je bent uren bezig om alles in te stelen in windows, maar dat zal geen nieuws zijn.
Ik heb proberen te zoeken in de forums maar daar staan iets van 3500 onderwerpen over windows. Ja, dank je de koekoek.
Wie o wie.

B.v.d. voor reacties

Tja, “het lukt voor geen meter”. Dus we beginnen maar bij het begin. iCloud geïnstalleerd en netjes ingevuld ?

Wie gaat er nou ook ergens werken waar je een Windows laptop moet aankopen. ^

https://support.apple.com/nl-nl/HT201391

Wat heb je allemaal al gedaan? Ik werk momenteel op een machine met Windows 10 en ervaar geen problemen met iCloud. Ik kan iCloud zelfs linken aan Outlook om mijn mail enzovoort gesynchroniseerd te houden. Kennelijk doe je iets verkeerd. Heb je iCloud gedownload van de Apple website en vervolgens ingelogd?

Iets waar je ook even aan kunt denken.

Volgens mij kun je ook via appleid.apple.com een speciaal wachtwoord aanmaken voor iCloud mail wanneer je deze service gaat gebruiken buiten Apple Mail.
Op die manier hoef je niet bij de SMTP instellingen hetzelfde wachtwoord te gebruiken dat je ook voor het inloggen van je AppleID en aankopen van apps gebruikt. iCloud en AppleID zitten namelijk nogal in elkaar verwezen en om alleen ergens 3rd party je iCloud-mail te laden kun je dan beter een speciaal wachtwoord alleen daarvoor gebruiken/instellen.

Het probleem zit er ook in dat ik gaan outlook heb geïnstalleerd.

Apple support geeft aan dat als outlook niet is geïnstalleerd de keuzes m.b.t. mail, agenda etc. niet wordt getoond in iCloud voor W.

iCloud voor W had ik namelijk al geïnstalleerd.

Ga nu outlook installeren.

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie reacties,

Fijn weekend