iCloud zit vol met foto's

Ik krijg nu de melding dat mijn iCloud vol is. Als ik ga kijken op iCloud dan staan daar dezelfde foto’s op als deze in mijn iPhone zitten.
Op mijn iPhone staat onder iCloud / iCloud-foto’s dat al mijn foto’s/video’s in de iCloud bewaard worden. Voor mij hoeft dat niet omdat ik ze toch allemaal bewaar op mijn iMac.
Als ik deze functie uitzet neem ik aan dat er geen extra foto’s meer worden bewaard, maar blijven de foto’s/video’s dan op die iCloud staan? Moet ik die manueel verwijderen om weer plaats te maken in de iCloud, of worden ze automatisch verwijderd als ik de functie iCloud-foto’s uitschakel?

Ik neem ook aan dat de foto’s op mijn iPhone blijven staan. Is dat correct?
Ik neem aan dat de fotostream-functie blijft werken.

Nee
Ze worden automatisch verwijderd.
De foto’s blijven op je telefoon staan.
De fotostream functie blijft.

Ooit had ik hetzelfde probleem en aangezien ik enkel een iPhone & een iMac heb, vond (& vind) ik deze oplossing ook beter dan iCloud-fotobibliotheek, want ik heb toch al ‘overal’ mijn foto’s.

1 like

Bij mij worden blijkbaar de foto’s in de cloud niet verwijderd. Strange, want dan is de icloud geen echte kopie van de foto’s in mijn iPhone. Ik zal het dus maar manuele doen, tenzij ik iets over het hoofd zie.

Wat wil je precies handmatig doen?

In je eerste antwoord gaf je aan dat de foto’s op de iCloud automatisch zouden verwijderd worden als ik op mijn iPhone de functie zou uitzetten, die automatisch al mijn iPhone-foto’s naar de iCloud zou kopiëren.

Bij het uitzetten van die functie gebeurde er dus niets op de iCloud, en ik blijf de boodschap krijgen dat de iCloud vol zit. Er zit dus niets anders op dan de foto’s op de iCloud manueel te verwijderen, … ofwel moet ik extra opslag bijkopen.

Je hebt gelijk.
Dat is inderdaad zo. Ik zie bij mij ook nog foto’s staan. In mijn geval niet zo heel veel, maar toch.
Vreemd.

Hoe dan ook, mijn vervolg suggestie is dat je inlogt op iCloud.com op een computer en daar alle foto’s selecteert en dan alles in één keer wist.
Zorg er natuurlijk wel even voor dat je al die foto’s wel nog gewoon op je telefoon en computer hebt staan. Dat moet haast wel, maar toch.

Sorry dat ik je verkeerd heb ingelicht. Ik hoop alleen wel dat ik op deze manier kan voorkomen dat je je iCloud opslag hoeft uit te breiden.