icon( plus functies) in menu balk

hoe zou ik zoiets moeten maken? de items die tevoorschijnkomen in dat menu corresponderen met een map en eventueel dingendie in die mappen geplaatst zijn. is zoiets moeilijk te maken? heeft eventueel iemand zin om samen met mij een simpele launcher te maken?

Het kan zijn door dat het laat op de avond is, en ik behoorlijk koffietekort heb,

maar ik snap echt effe helemaal niets van je vraagstelling… [img:997874093c]http://forum.zonnet.nl/images/smiles/duh.gif[/img:997874093c]

Ik stel voor dat je gewoon [url=http://www.obdev.com]LaunchBar[/url] koopt...

lol, laat maar.

nou, ik vind dat launchbar maar niets, een extra menu dat ik eerst nog 's moet selecteren om tevorschijn te krijgen. niet heel handig. voelt ook nog wat sloom aan ook (versie 4).

anyway, het was laat en ik was ook onduidelijk, leg het nog wel een keer uit als mijnidee wat beter vormgegeven is :slight_smile:

Wordt dus tijd voor een :yawn: icoontje ;)

LauncBar4 is ineens zijn activering kwijt. Onder 3 kwam het vanzelf omlaag als je je muis in de menubalk zette. Desalniettemein (jaja) is het een briljant programma dat erg slim is. Het onthoud zelf waar je het meest naar zoekt. Het onthoud emailadressen, webadressen, programma’s documenten en alles wat je er verder zelf nog aan toevoegt. Gun het een weekje zou ik zeggen… Ik kan amper nog zonder.

ik vind het zo zwaar lelijk op mijn systeem..... net een tweede menu balk onder mijn huidige balk :s

Ik vind er ook maar niets aan, al dat gedoe( launchbar e.a. ).

Ik weiger ook een extra programma te draaien gewoon om gemakkelijk vanuit gelijk welk programma aan bep. functies te kunnen.

Wat ik doe is het volgende:

• apple scriptjes schrijven met de gewenste functies.
  • id library map → scripts, de scriptjes plaatsen en deze uiteraard runnable maken.

Het is net als het appletje bij os 9, maar dan nu ad rechterkant.

Ik weet niet of je er iets mee bent en mss vind je het al even onhandig, maar je weet maar nooit…

Ach, als ik er maar gelukkig mee ben.. En hij staat hoog in de toptien uitbreidings apps. Maar ik zal niet zeuren. Ik vroeg de heren van OBDEV waarom het icoontje in de menubar weg was in versie 4 waarop zij het volgende antwoord stuurden, hetgeen voor jullie misschien weer wel interessant is...: [quote:03d03b85ca="OBDEV"]The menu bar icon has been dropped in LaunchBar 4, since menu bar icons are not well supported in Mac OS X. Apple discourages third party authors from implementing "real" menu extras (movable with Command key pressed), they are reserved for use by Apple only.

OTOH, LaunchBar’s main input interface is the keyboard, so it’s much more
efficient to activate LaunchBar via hotkey anyway.[/quote:03d03b85ca]

Aldus

mijn behoeftes veranderen teveel om het met apple-scripts te doen

en inderdaad Deskman, als je er maar gelukkig mee bent. Zo was ik helemaa gelukkigmet finderpop onder OS9, maar dat is er niet voor OSX. Fruitmenu is een dergelijk iets, maar ik geloof niet dat ik dat nou zo fijn vind…