Iconen van .wmv bestanden veranderen

Ik heb vanaf vandaag de Flip4mac plugin zodat ik eindelijk wmv filmpjes in Quicktime kan afspelen.

Ik heb ingesteld dat WMV bestanden nu ook automatisch door Quicktime geopend worden, alleen zijn de iconen nog niet meeveranderd :?

Ik weet hoe ik een icoon van één enkel bestand kan wijzigen, maar ik wil juist dat alle WMV bestanden ook een Quicktime icoontje hebben.

Ik heb al gereboot en dat heeft niet geholpen.

niemand? :?

Vreemd. Als ik een ander programma toeken aan een bestandstype veranderd het icoon wel. Net nog even geprobeerd. Waarom dat in jouw geval niet zo is is mij dus onduidelijk. Ik gebruik MPlayer OS X en alle wmv icoontjes zijn vervangen door Mplayer icoontjes sinds ik dat heb ingesteld....

:?

Effe uitloggen en weer inloggen is soms ook al genoeg.

maar als rebooten al niet helpt...

Met candybar kan je die veranderen.

Maar hier gaat dat allemaal automatisch.

[quote:4a73b2a4d0="Hugo"]niemand? :?[/quote:4a73b2a4d0]

Heb geen antwoord op jou vraag… Maar wel zelf een vraagje :smiley:

Ik heb gisteren ook Flip4mac geinstalleerd en het lukt me om wmv files te openen vanuit QT… Maar als ik rechtstreeks klik op een wmv file klik dan opent hij dit ook met wmv…

Wat heb je gedaan zodat als je op een wmv file klikt dit opent met QT…

• En wmv files die je streamt in Safari, kan je die ook automatisch openen met QT?

Alvast bedankt!

ctrl-klik of rechtsklik op een wmv bestand -> klik Toon info -> bij open met: selecteer Quicktime -> klik op wijzig alles...

tadaaa

Probleem hier is dat ik QT niet kan selecteren.. Die is namelijk grijs..

Je moet in plaats van "aanbevolen programma's" kiezen voor "alle programma's"

[quote:a11ff3e48b="unSOUND"]Je moet in plaats van "aanbevolen programma's" kiezen voor "alle programma's"[/quote:a11ff3e48b]

Idd, dit lost mn probleem op…

Weer iets bijgeleerd vandaag :smiley:

Bedankt voor de hulp!

[quote:b125018f72="Hobbes"]Met candybar kan je die veranderen.

Maar hier gaat dat allemaal automatisch.[/quote:b125018f72]
Hij doet het ineens :smiley:
Alleen omdat Quicktime standaard geen ondersteuning bied voor wmv zijn het witte iconen. Ook als ik met CandyBar kijk dan staat hij daar niet tussen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?