Iconen weg uit sidebar [opgelost]

Een aantal maanden geleden heb ik wat eigen folders voorzien van custom icons met Pixadex. Heb daarna deze folders in de sidebar gesleept, alles prima.

Sinds een week hebben de originele folders nog wel de custom icons, maar zijn ze in de sidebar vervangen door de blauwe standaard icon. Ik dacht: misschien iets met Pixadex. Maar ook de iconen van m’n home, desktop en applications folders zijn vervangen. Als ik ze in Finder Prefs/Sidebar uit en aan zet, zie ik ze een fractie van een seconde verschijnen en dan zijn ze weer vervangen. Het maakt nu dus niet meer uit welke folder ik in de sidebar sleep, alles wordt een blauw icon.

Wat ik reeds gedaan heb:

• Disk Utility
  • MacJanitor
  • com.apple.sidebarlists.plist verwijderd
  • com.apple.finder.plist verwijderd

Als laatste de Finder Info-test van TechTool eroverheen. Flink wat bundle bits, file dates en custom icons gerepareerd, maar helaas niet die van de sidebar.

Iemand nog een idee?

Hoera, ze zijn weer terug! Las net op Apple Discussions dat het bij iemand lag aan het programma Labels X. Na een uninstall van dit programma en een restart was ook bij mij alles weer als vanouds. Bedankt voor de suggesties.

Programma deïnstalleren of betalen denk ik. Je zal na twee maanden wel moeten registreren. Ik hoop voor je dat er een deïnstallatiefile bij zit die alles netjes weer terugzet. Anders misschien met de originele Panther cd erin een reparatie draaien. Misschien dat dat helpt...

Sleep de mappen met 'goede iconen' opnieuw in de navigatiekolom.

Heb ik ook last met een map waarvan ik het icon veranderd heb en in de sidebar heb gezet maar meestal wordt die vanzelf wel weer normaal na een poosje of een herstart