Icoon van map veranderen

Als ik het icoon van een map wil wijzigen lukt dat alleen als het standaard map-icoon er op zit. Als er een custom-icon op zit en je haalt dat weg krijg je inderdaad het originele icoon maar plak je dan je eigen plaatje, dan verschijnt het icoon weer dat er al in zat!

Heeft iemand een oplossing??

Ward

OSX.2.6

Als ik begrijp wat je bedoelt, staat dit icoontje of meerdere (zoals het icoontje van internet verbinding, die veranderd bij verbinding) in de map content. Als je ctrl-clickt op de desbetreffende map en de 'show content' of 'toon pakketinhoud' selecteert kom je bij de map 'content'. In de map 'Resources' staat een 'icns' bestand. Deze moet dan veranderd worden met het betreffende icoontje. Bv. Icon builder kan je icoontjes mee maken of bewerken. Zoals bij Internet Connect, waar het icoontje veranderd bij verbinding, kan ook het 'tiff' bestandje veranderd worden met je eigen icoon. De namen van zowel de 'icns' en 'tiff' bestanden moeten wel hetzelfde zijn zoals ze heten in de Resources map. Bewaar evt de orginele bestanden als je het toch weer wil veranderen.

Succes.

Ik heb een zelfde probleem. Ik doe eerst Appeltje+i Dan plak ik een ander icoontje neer... En als ik dan weer een ander icoontje wil hebben lukt dat niet, ook al verwijder ik het eerste toegevoegde icoontje eerst, en plak daarna het andere icoontje neer. Het eerste toegevoegde icoontje krijg ik er met geen mogelijkheid definitief uit.

Wie weet antwoord…?

Er zijn ook hele makkelijke progjes voor om je eigen mapjes te maken in alle stijlen en kleuren.

http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/iconcompo.html

Echt super!! :lol:

Er zijn ook hele makkelijke progjes voor om je eigen mapjes te maken in alle stijlen en kleuren.

http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/iconcompo.html

Echt super!! :lol:

Dit probleem heb ik nog nooit gehad, maar probeer dit eens: - vraag info op van het icoon dat je wilt gebruiken - selecteer de icon - kopieer de icon (appeltje C) - vraag info op van de map/app/volume die je wilt veranderen - selecteer de icon - plak de icon (appeltje V)

Mocht dit niet lukken probeer dan dit:

• vraag info op van het icoon dat je wilt gebruiken
  • selecteer de icon
  • kopieer de icon (appeltje C)
  • vraag info op van de map/app/volume die je wilt veranderen
  • selecteer de icon
  • druk op backspace of delete
  • plak de icon (appeltje V)

Mocht dit niet werken dan zou het kunnen zijn dat je te maken hebt met een beveiligd volume of misschien staat je appletalk aan?

Ja, de manieren die je beschrijft had ik al geprobeerd maar het werkt niet. De enige oplossing die ik nu gebruik is om eerst het icoon te verwijderen [als er een custom op zit], dan uit te loggen en vervolgens mijn nieuwe icoon kopiëer en weer plak op de map waar ik 'm wil hebben. Ik neem aan dat dit toch wel veranderd wordt in Panther?!?

Ward

- Het is toch geen beveiligde schijf? - Appletalk staat uit? - Je firewall kan misschien problemen geven?

Is volgens mij een bugje in het Os. Heb precies hetzelfde. Echter na 'uit en weer in loggen' komt het nieuw geplaatste icoon altijd tevoorschijn.

Probeer anders Candybar maar eens geweldig shareware progje om je hele systeem mee te versieren http://www.iconfactory.com/cb_home.asp

gr
Marijn

Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik kan gewoon ikoontjes veranderen.

Hans