icoon van photoshop leeg na installatie tiger

Na het opwaarderen van mijn mac naar Tiger, is het icoon van Photoshop leeg. Ook kan ik Photoshop niet meer op de normale manier starten. Nadat ik onder INFO aangegeven heb dat dat lege icoon moet opstarten met Photoshop, lukt het nu door met de rechter muisknop op het icoon te klikken en vervolgens aan te geven dat ik PS wil opstarten, om het te starten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Hoe krijg ik het icoon weer normaal???

Ik heb al opnieuw PS geinstalleerd
Ik heb de bevoegdheden al hersteld
Ik heb 10.4.1 geïnstalleerd

ad

Heb je PS handmatig verwijderd voordat je 'm opnieuw installeerde of mbv van de CD?

Ik heb de oude NIET handmatig verwijderd, maar gewoon de nieuwe er over gezet met de cd. Zou dat uit kunnen maken?

Ad

Probeer het! Ik heb zelf na problemen met PS CS en iView Media Pro eerst PS verwijderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Werkt weer perfect. Let wel op dat je evt. plugins van derden eerst backupped

suc6

Vanavond heb ik alles uit de Photoshop-map in de prullebak gegooid en deze veilig leeggemaakt. Daarna Photoshop opnieuw geïnstalleerd. Helaas ben ik nu nog verder van huis, want nu krijg ik het programma helemaal niet meer opgestart. Dus ook niet door Photoshop aan dat lege icoon toe te wijzen. Ik KAN Photoshop namelijk niet meer toewijzen, want het is nu grijs in de map met programma's.

Hopelijk weet iemand nog een alternatieve oplossing?

Ad

Wat vervelend allemaal... alle preferences enzo zijn die ook weg? Heb je uninstall via de cd geprobeerd? Als het dan nog niet lukt zou ik de Adobe support maar eens bellen of mailen... sterkte!

Bedankt voor de tip weer. Vanavond ga ook deze twee tips weer proberen. Overigens kan ik me niet herinneren dat er een un-installer op de cd staat. Un-install is toch meer iets voor Windows?

Momenteel zit ik op mijn werk even in dit forum te kijken, dus ik moet helaas enkele (lange) uren wachten.

Ad

zoek anders even op de Adobe website onder support met 'remove photoshop', Zie bijvoorbeeld dit [url=http://www.adobe.com/support/techdocs/324003.html] document[/url]

Om te controleren of photoshop zich niet laat installeren door jou eigen gebruikers instellingen, doe dan het volgende. Maak onder Tiger een nieuwe gebruiker aan die "administrator" privileges heeft. Onder deze nieuwe gebruker probeer je dan photoshop tev installeren. Lukt dit WEL dan heeft de "bug" iets te maken met je oude gebruikersinstellingen. Lukt dit NIET, dan begrijp ik het ook even niet, en is het mischien handig even op de site van adobe te zoeken.

ps: Mocht het gelukt zijn met de nieuwe gebruiker, dan kopieer je gewoon de nieuwe voorkeuren naar je oude account.

Helaas is ook die laatste tip niet gelukt. Het probleem heeft duidelijk met Tiger te maken, want ik heb zojuist mijn Mac opgestart vanaf mijn backup schijf (10.3.9) en dan werkt alles ook op de gewone hd normaal.......

Op de Adobe site kan ik echter niets vinden en mijn engels is heel slecht.
Ik hoop dus op redding via dit forum.

Het is mij trouwens niet duidelijk of je nu ook nederlandstalige telefonische ondersteuning kunt krijgen bij adobe.

ad