Op mijn powerbook verschijnt het icoontje van de externe harde schijf, die aangesloten is op de speedtouch modem bij opstarten vanzelf op het bureaublad.
Op mijn nieuwe iMac wil ik dat ook zo instellen maar dit lukt niet, ik moet nu via Finder naar servers en dan verbinding maken. Hoe stel ik dit automatisch in?
Staat er op je powerbook bij accounts iets over de harde schijf bij het tabblad inloggen? Zo ja dan ook even kijken op deze plek op je iMac. Zo nee, kan ik je verder niet helpen helaas.
[quote="MGFotostudio"]Staat er op je powerbook bij accounts iets over de harde schijf bij het tabblad inloggen? Zo ja dan ook even kijken op deze plek op je iMac. Zo nee, kan ik je verder niet helpen helaas.
Inderdaad, mijn netwerk wordt daar meeopgestart, ik heb in mijn iMac de externe schijf ingesteld om mee op te starten alleen nog steeds geen alias na opstarten.
Wij gebruiken met z’n tweeën een externe schijf als een soort netwerkschijf waarop de klantendossiers e.d. staan. Eén centraal opslagpunt dus.
Ik start niet op vanaf de externe schijf maar wil 'm direct laten activeren na opstarten zodat ik direct toegang heb en niet eerst op zoek moet naar de drive en verbinding moet maken. Nu staat ie keurig onder het HD icoon op het bureaublad.