icoontje verdwenen...

Het valt me net op dat het icoon van Virex veranderd is in de standaard applicatie icoon (wit vel met potlood en liniaal). Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit weer de originele afbeelding krijgt? Als ik info kies zie ik bij "voorvertoning" ook het standaard applicatie icoon en niet het Virex logo. Permissies herstellen en herstarten heeft niet geholpen. Bedankt.

Waarschijnlijk als je Command - i doet op het icoontje (toon info) en daarna eenmaal op het icoontje klikken. Doe daarna Command - X (dat is knippen) en als het goed is verschijnt dan het originele icoontje weer.

Helaas, werkt niet...

[quote:7fa6205e8c="Nikita"]Waarschijnlijk als je Command - i doet op het icoontje (toon info) en daarna eenmaal op het icoontje klikken. Doe daarna Command - X (dat is knippen) en als het goed is verschijnt dan het originele icoontje weer.[/quote:7fa6205e8c] Of in het info venster, icoontje selecteren en backspace (wissen).

Indien dat niet werken wil, zoek je het icon op, op het wereldwijde internet, kopieer je hebt ( 128/128 meende ik) en plak je het over het icoontje in het info venster.

Backspace werkt ook niet, icoon blijft gewoon staan. Als ik backspace indruk veranderd rechtsboven in het venster alleen de grote van "856 KB" naar "--". Gisteren heb ik de Apple security update gedaan en na de herstart was het icoon veranderd.

Virus? :wink:

doe zoals Jello beschreef

Een goede aanleiding misschien om Virex eraf te gooien?! Het blijft mijn inzien een 'minder' progje...

Tja, ik kreeg Virex 'gratis' bij xs4all. Het is de enige anti-virus software die ik heb en gebruik het wel af en toe. Ik weet dat er geen (of nauwelijks) virussen voor Mac zijn, maar als ik iets niet vertrouw gooi ik het er toch effe doorheen. Zelf een afbeelding als icoon plaatsen vind ik niet echt een nette oplossing (ik ben een zeikerd) :D Blijf het toch vaag vinden dat zo'n icoon zomaar verdwijnt... Misschien dat ik 'm opnieuw installeer.

Géén -iig tot op de dag van vandaag!

Ik heb er zelfs twee gratis: Xs4all en dotMac, maar voor mij is het valse veiligheid; bovendien doet Virex soms rare dingen met je systeem…

Welnu, je probleem: kijk eens in een andere gebruiker (heb je er nog geen, maak er dan een aan voor dit soort testdoeleinden) of daar hetzelfde probleem aam de hand is.

Ja, als ik als andere gebruiker inlog verschijnt wel de originele icoon. Nu weer ingelogd met eigen account zie ik de verkeerde... Hoe krijg ik de icoon terug? Als ik de voorvertoning uit toon-info sleep kopieert ie het programma zelf. Maar die icoon is bij m'n eigen account weer weg..

Kopieer het icoontje in de account waar 'ie 't wel doet, sla hem op als gedeeld bestand, en vervolgens doe je hem als icoontje in je normale account... Misschien helpt dat?

Even alle Virex rommel die je kan vinden in je eigen [b:64a6f2d64b]Thuismap[/b:64a6f2d64b] weggooien (of even parkeren op je bureaublad).

Twee bestandjes in thuismap gevonden en weggegooid (trash geleegd...), herstart gedaan. Nog geen goed icoon. Als ik Virex open krijg ik de melding: [i:c864b1968a]"Virex is unable to connect to eUpdate server. Please try again later. You can skip the eUpdate and continue using Virex."[/i:c864b1968a] Hij is dus die update instellingen kwijt.

Jammer;je hoeft juist de trash NIET te legen, want als zo'n actie niet helpt kun je de bestanden gewoon weer terugplaatsen. Nu moet je ff weer de goede instellingen invoeren.

Heb je al eens Herstel volumebevoegdheden gedraaid?

Het icoon uit het Info venster waar men het over heeft is trouwens niet uit het blokje Voorvertoning, maar het kleinere icoontje helemaal bovenaan in het venster.

Ja, ik twijfelde even maar omdat het icoon niet veranderde had ik 'm maar geleegd...

Bevoegdheden al meerder malen hersteld.
Krijg trouwens steeds een lijst met “we gebruiken nieuwe bevoegdheden voor DVD player, widgets, etc”.
Ik dacht dat als ik bevoegdheden heb hersteld ze niet weer in de lijst verschijnen als ik het nog een keer doe?

Die term is geen foutmelding. De term "we gebruiken nieuwe...." betekend dat de bevoegdheden zijn veranderd, dat wordt automatisch elke keer gedaan om de veiligheid te vergroten... iedere keer een ander wachtwoord is immers lastiger te kraken dan jarenlang hetzelfde.

Wat gebeurt er als je het Virex programma-bestand gewoon kopiëert naar de desktop? (slepen met option toets)

Okay, dat van die bevoegdheden is duidelijk, dank je unSOUND.

Wat betreft Virex, heb vanuit de andere account het icoon gekopieerd zoals Oppie omschreef. Lukte eerst niet maar had er mee te maken dat het systeem eigenaar van Virex was.
Sinds ik m’n eigen account veranderd heb van beheerder naar standaard is dat gezeik met Virex begonnen (bij updaten beheerder ww niet accepteren).

Ik moet nog een beetje duidelijk krijgen in het hele gebuiker/beheerder verhaal. Voorheen, toen ik vanuit m’n beheerder account werkte, was het allemaal eenvoudig (maar blijkbaar minder veilig).

Waarom hebben sommige programma’s het systeem als eigenaar en andere soortgelijke programma’s mijzelf.
Heb de prog map doorgelopen en het lijkt net of het willekeur is (ene browser systeem, andere mijzelf).

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp.

Gewoon beheerder blijven, ik zie geen reden om een Standaard gebruiker te zijn in het dagelijkse leven. Maar het laat wel zien dat Virex gewoon een k*t programma is en zoals ik al zei: eraf gooien die zooi.

Ik was van beheerder naar standaard gegaan na het lezen over recente veiligheidslekken waarin word geadviseerd (bij dagelijks gebruik) niet in de beheerder account te werken. Vind het ook wel een prettiger idee dat voor handelingen die het systeem aangaan het ww moet worden opgegeven.

Virex blijft vreemd. Gisteravond was het icoon dus goed, vanochtend na opstart weer verdwenen (icoon in Dock was nog wel origineel).
Weer erop geplakt, na herstart nog in orde.
Ironisch, ben al twee dagen bezig met handelingen waar dit prog me eigenlijk voor zou moeten behoeden… :x