Icoontjes verdwenen en foute username.

Ik heb nog maar 3 dagen geleden op 2 verschillende computers 10.3 geinstalleerd. Ik ben van 10.2.8 naar 10.3.6 gegaan....en ik kom de volgende merkwaardige verschijnselen tegen: 1. Op de i-Mac zijn in het finder menu zijn een aantal incoontjes verdwenen. zoals films & music. Heeft iemand een idee hoe je deze weer terug kan vinden?

1. Op de G4 staat achter het huisje een user naam die een cijfer erbij heeft gekregen.
    De interne harde schijf van de G4 geeft nu geen toestemming voor het maken van ene nieuwe folder
    omdat onder eigenaar en bevoegdheden/informatie/eigenaar alle mappen de ander naam met cijfer
    weergeven. De naam achter het huisje is welliswaar dezelfde als de username maar deze is niet te veranderen. Wie weet een oplossing? (behalve opnieuw installeren of alles met de hand
    veranderen (appetje-i)
    groet F.[/img]

1. Bij de Finder -> Voorkeuren kan je er een aantal weer aanzetten, anderen gewoon naar de juiste plek slepen.

1. De kortste weg naar succes lijkt me; maak een nieuwe beheerder aan met de juiste naam en kopieer de inhoud van de home-map. Kijk of alles goed werkt onder de nieuwe beheerder en verwijder de gebruiker met het cijfertje.

1: Dat is het hem nu juist; ook daar zijn ze niet meer te zien.

2: Het aanmaken van een nieuwe user heb ik al geprobeert en in de colom links
in de finder blijft dan de oorspronkelijke naam staan?

1. Bijjkomstig probleem. Alle E-mail is nu onvindbaar, moet opeens nieuwe accounts aanmaken.
    en onder find mail krijg ik ze vooralsnog niet terug.
    gr. F.

Over probleem 1: Heb hetzelfde gehad na de installatie van 10.3.5..Ook waren de vensters die je krijgt als je je HD dubbelklikt er anders uit gaan zien en krijg ik daar ook geen iconen...

Ik heb het hele zaakje toen opnieuw geinstalleerd en daarna werkte dat wel weer gewoon…is in ieder geval te proberen.