ID cPDF: "Error Font GillSans is a composite font (2-byte)"

OK, wij gaan dus [b:5649bf405a]nooit[/b:5649bf405a]Trivianten.

Ik heb ook een goed geheugen voor allerlei triviale zaken. alhoewel ik de laatste tijd toch regelmatig merk dat ik steeds meer dingen vergeet. dat zal de leeftijd wel zijn :(

maar nog even over je cPDF-jes.
Als het je alleen om controle van wat bij jullie de deur uitgaat te doen is, kan je je eigen profiel maken. Uitgaande van het KVGO profiel maak je met Pitstop Pro je eigen profiel, waarbij 2B fonts toegestaan zijn. Noem je hem KVGOvellenoffset2Bfonts.ppp en krijg je toch je voortaan weer het groene vinkje. :smiley:

dat wel maar dan valt de ganse opzet van dit pdfgebeuren in het water...

Ja, natuurlijk, als iedereen zijn eigen profielen gaat maken zegt het nog niet veel dat een PDF gecertificeerd is.

maar dan ben ik het wel eens met WOZ dat het vreemd is dat het gebruik van 2B fonts als “error” geldt. Het is natuurlijk geen error ,meer een aandachtspunt voor drukkers van wie de apparatuur misschien niet helemaal up-to date is.

En als de profielen de vooruitgang gaan tegenhouden klopt er iets niet.

Tijd voor een ouwemannenprofiel... KVGO_40+

Mijn eigen profiel is een oplossing. (Maar wel een omgekeerde redenatie). Het liefst voldoe ik aan het KVGO profiel. Das waar de standaard voor is he? ;-)

Een standaard is natuurlijk alleen maar nuttig als aan de andere kant van de lijn op dezelfde manier gewerkt wordt en dus gebruik gemaakt wordt van het KVGO-profiel. Volgens mij kun je je beter aan een PDF-x standaard houden als ze aan de andere kant niet weten wat ze doen.

Overigens, geheel off-topic: hebben jullie allemaal je free-trial issue van InDesign Magazine gekregen? In PDF format aant e vragen via http://www.indesignmag.com/idm/index.html

Ik heb het nog niet allemaal gelezen, maar het lijkt vooralsnog bol te staan van de handigheidjes. Kan AdobeHenk ook weer eens iets anders gaan doen :wink:

[quote:3fac21959c="Deskman"].

Overigens, geheel off-topic: hebben jullie allemaal je free-trial issue van InDesign Magazine gekregen? In PDF format aant e vragen via http://www.indesignmag.com/idm/index.html)[/quote:3fac21959c]

het is blijkbaar druk op de servers van dit Magazine. Hij staat al een hele tijd te downloaden.
En ik zit toch echt niet aan een modem…

[quote:8c398598ba]olgens mij kun je je beter aan een PDF-x standaard houden [/quote:8c398598ba] Pourqua? wat is het voordeel tov KVGO?

Met KVGO heb ik tot nu toe altijd goede resultaten behaald. Zelfs in Singapore of Vietnam…

[quote:4cceb8545e="Deskman"]Overigens, geheel off-topic: hebben jullie allemaal je free-trial issue van InDesign Magazine gekregen? In PDF format aant e vragen via http://www.indesignmag.com/idm/index.html

Ik heb het nog niet allemaal gelezen, maar het lijkt vooralsnog bol te staan van de handigheidjes. Kan AdobeHenk ook weer eens iets anders gaan doen ;)[/quote:4cceb8545e]

Wat, werken in plaats van surfen?! :lol:

Ik had ook een proefnummer aangevraagd, maar nog niks in m’n inbox…

Een kleine precisering trouwens: zelfs met Distiller kun je nog double-byte fonts krijgen…

Ah dat klopt dus als ik soms 2Byte zie na Distillen... OK.

[quote:4dfc37e6d2="WOZ"]Ah dat klopt dus als ik soms 2Byte zie na Distillen... OK.[/quote:4dfc37e6d2]

Ja. Voornamelijk bij dingbats en dat soort dingen, maar de Distiller route is absoluut GEEN garantie dat er nooit double-byte fonts in staan.

Idealiter zou je natuurlijk een rip of printer gebruiken die een redelijke postscriptimplementatie gebruikt, of profielen die ervan uitgaan dat iets wat al sinds jaar en dag in the postscriptspecificatie is opgenomen op een postscript printer geen problemen zou moeten geven.

Maarja, zover zijn we nog niet :wink:

henk