ID CS 2 groeperen en scalen met de muis

In InDesign CS 2 (UK) heb ik bij een gegroepeerd groepje (haha) een probleem met verschalen. Dit ontstaat alleen als ik verschaal met de muis, dus niet via de invoervelden (in de parameters). De melding die op het scherm verscheint is: "Requested operation could cause one or more objects to be too small/large. Please check whether the stroke weight is too large."

Iemand een idee?

Waarschijnlijk heb je ook iets geselecteerd dat buiten het paginagebied staat en dat kan dan vaak niet meer groter omdat je een beperkte vergroting hebt buiten je opgegeven pagina.

Helaas(?) is dit niet het geval. Hij doet het wel vaker en door het selectiekader kan je zien dat het groepje ruimschoots op de pagina (of pasteboard) past. Typisch dus.

ik probeerde net een kader met ronde hoeken te verkleinen door te schalen - dat gaat dus ook niet goed, want ronde hoeken verkleinen niet proportioneel mee.

maar met de aanbevolen manier van shift + slepen aan de hoeken gaat ook dit goed

dit ter aanvulling

[quote:6b1767024a="michadrost"]"Requested operation could cause one or more objects to be too small/large. Please check whether the stroke weight is too large."

Iemand een idee?[/quote:6b1767024a]

Heb je je lijnen gecheckt en op grootte bekeken.
Controleer dat getal eens met indesign’s maximale lijndikte (=800 pt)
Zijn minmale is trouwens 0,01 pt.
Als de maten darbuiten komen te liggen geeft hij deze waarschuwing.

Deselecteer de lijnen uit de groep en probeer het nog eens.
Volgens mij ontkom je dan aan het probleem.