ID CS: geneste styles?

Wie kan mij vertellen hoe ik zo’n opsomming het beste met geneste styles kan maken?

[quote:15a32a34e3]Sinaasappelsap, pak 1 liter [i:15a32a34e3]-tabje rechts uitlijnen-[/i:15a32a34e3] [b:15a32a34e3]0.72[/b:15a32a34e3] [/quote:15a32a34e3]

Met de nested style regels kom ik er niet helemaal uit. Ik heb een typogram voor de producten en één voor de vettere prijzen. Hoe krijg ik ID zover dat de geneste style zo maakt dat de hele productomschrijving (die in lengte kan verschillen) typogram 1 geeft en de prijs typogram 2? Wat me nu steeds gebeurd is dat ik alleen een aantal tekens kan aangeven. Maar die kunnen varieren… Ik wil eigenlijk t/m de tab typogram 1 en dan typogram 2… Kan dat?

Je kan bijvoorbeeld tot en met TAB teken tekenstijl 1 gebruiken en dan tekenstijl 2 Eerst tekenstijlen aanmaken en die dan gebruiken in je alineastijl, ik ben ook even aanhet klooien geweest, dankzij voorvertoning zie je van alles veranderen.

Wt een beetje lastig is dat je inderdaad in je tekenstijlen moet formateren en dan een alineastijl maken. Dat voelt een beetje omgekeerd aan. Ik heb daar in het begin ook vreselijk mee zitten klooien.

Er bestaat in ID ook een flush-space en ‘end nested style’ character. Die kunnen bij lastige formats goed van pas komen. (zitten in tekstmodus onder je rechter muisknop)

Gelukt! 8) Dat scheelt veel tijd!!!

Wat scheelt veel tijd?? Wat heb je dan gedaan?

ik ben daar ook een tijd mee bezig geweest. mij lukte het alleen om de overgang op een zachte return te maken, en dus niet op de harde. Ik denk dat jij nu dus na elke komma een end syle teken moet zetten, en dat is dan toch weer niet zo handig.

waarom niet, zoals je al aangaf, na een tab oid.

(ben ook wel benieuwd hoe je heet nu gedaan hebt )

Het scheelt heel veel tijd omdat ik in 1 keer een excel tabel van zo'n 6 pagina's staand A4 importeer en dan omzet naar tekst. De eerste format volgt stijl 1 en is regular (productnaam) tot en met de tab. Na de tab volgt stijl 2 (is vet) en wel 5 karakters lang. Precies de 3 getallen, punt en een spatie. Er volgt een harde return en hij begint weer bij stijl 1. Dat laatste deed ie automatisch. Dus een zachte return lijkt me niet nodig... En dit boekje wordt zometeen elke week gemaakt. Tel uit je tijdwinst!