IDE splitter in een firewirekastje

In m'n externe harddiskbehuizing kan ik met een beetje knutselen nog wel een 2e harddisk bij proppen. Als ik er een iets sterkere ventilator in zet moet de extra warmte geen probleem zijn. Maar ik vraag me af of je de aan de IDE aansluiting een splitter kunt zetten zodat je er dus ook een 2e op kunt aansluiten. Iemand ervaring hiermee?

Edit: Vraag me ook af of dit met de voeding gaat werken. Er zat oorspronkelijk een cd brander in die behuizing

dit zou in principe onmogelijk zijn. op GoT heb ik er al eens een topic van gevolgd en wanneer je een splitter op je ide kabel zou aansluiten , blijken je hd's stuk te zijn, je kan ze dus niet meer gebruiken, dus ik raad het je ten sterkste af!

tnx. GoT is tweakers?

ja Gathering of Tweakers, forum van tweakers.net

Wat verstaan jullie onder een splitter?

Normaal gesproken heeft een IDE vaak master en slave. IDE kabel met twee aansluitingen en klaar ben je.

Wat Firewire behuizingen betreft meen ik dat er bepaalde chipsets zijn die master en slave ondersteunen. Ik heb in ieder geval laatst een drive enclosure gezien voor 4 disks, en daar zaten maar twee (x2) FireWire aansluitingen op.

in een externe behuizing waar maar één ide kabel aanwezig is dus een master is het onmogelijk nog een tweede hd op die zelfde ide te hangen , hd's gaan dan kapot