Identiteitscontrole loopt vast tijdesn installatie xcode

Ik probeerde laatst xcode te installeren maar hij loopt steeds vast. Als ik de developer.mpkg start krijg ik het installatievenster met de tekst identiteitcontrole en in het tekstvak het nummer 16. Ik kan hem dan alleen nog maar afsluiten. Ik heb mijn wachtwoord nog niet eens hoeven in te vullen.

Ik had dit probleem al eerder met de ichat av beta, wel een ander nummer maar hij bleef op hetzelfde vastzitten. Later is het door onbekende reden toch gelukt.

Iemand een idee wat er mis is?

Je moet de pakketinhoud eens bekijken en kijken naar een file die iets met 'check' heet. Zo'n soort installer werkte bij mij eens niet en toen had ik zo'n soort bestand uit de pakketinhoud gehaald waardoor die niets meer controleerde waardoor er bij het controleren neits fout meer kon gaan.

Misschien heb je daar iets aan?

Ik heb in het pakket Developertools.pkg het bestand installationcheck weggehaald en nu komt ie er wel door heen. Alleen tijdens het kiezen van de installatieschijf krijg ik de fout dat ik niet kan installeren naar de jaguar schijf. met achter de mededeling het nummer 16.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik hiervoor panther op een 2e partitie had staan die ik verwijderd heb door het gewoon leeg te gooien?