Idisk storage vraag?

Heb een idisk account 20 Gig.

staat verdeeld in 17 Gig voor idisk 3 Gig voor mail.

nu ik moet dringend iets oploaden dat 2,6 Gig is dat moet gedownload worden.

er staat nu 830 mb op de Public folder en ik zou nog 1,54 Gig beschikbaar hebben???

de enige map op mn Idisk die de resterende Gig zogezegd van die 17 weergeeft is de backup map bovenaan .

al de andere public/group/software/web etc die trouwens leeg zijn (net gedubbelcheckt) op die public na waar nog geen Gig op staat …

het enige waar ik kan opkomen is dat de Public map maar een bepaalde grootte mag hebben?

misschien zie ik iets over het hoofd?

any help please :frowning:

Helaas kan je maar max. 1 Gb uploaden per bestand.

Ja dat las ik ook als ik on line op mn idisk zit ... en upload aanklik

nu ben ik op dit moment de upload aant doen …via transmit … loopt ok … naar de public folder

heb wel intussen de 840 mb van die public folder verwijdert … om misschien extra ruimte te krijgen … I hope !!

maar ik vraag me nu af … gaat dit ergens stoppen ??

wat ik upload zijn 1 folder met 6 subfolders … waaronder 1 met 2,2 Gig aan audiofiles …

maar er zitten er een paar honderd apparte files in … samen die 2,2 gig …

dus ja … ik zal vannacht wel zien of alles er op geraakt of dat dit ergens stopt op 1 Gig per beurt ?

Ik ging er altijd van uit … die 20 Gig (-3Gig instelling voor mail) … is voor alle folders samen op de idisk ruimte

thx voor de reactie!! so far :wink:

intussen heb ik nu 3,18 Gig beschikbaar ... dit lees ik af onderaan de window die ik open doe van mn idisk ...

vanwaar dat die 3,18 Gig komt … I dont get it !!!

Dit is in alle geval al goed nieuws … want dat betekend dat alle informatie van die dvd kan worden upgeload …

maar die verdeling (aantal gig public folder) snap ik nog steeds niet …

Zoals Ian83 al aangaf:

http://docs.info.apple.com/article.html?path=MobileMe/iDisk/en/idsk21633.html

[quote:671255acb5][b:671255acb5]Copying files to your iDisk on me.com[/b:671255acb5]

You can copy most files that are up to[b:671255acb5] 1 gigabyte (GB)[/b:671255acb5] in size to your iDisk on me.com using a modern web browser. (You can’t copy files to your iDisk using the iDisk app on your iPhone or iPod touch.)

Files that are larger than 1 GB, folders, and package files must be compressed before you can upload them. Package files are special folders that look like files on your desktop but actually contain multiple items, such as iWork (Pages, Keynote, or Numbers) documents or application installers.

Note: Files between 1 and 2 GB in size can be uploaded to your iDisk on your desktop. For more information, see Related Topics below.[/quote:671255acb5]

ok ... geeft me al een dieper beeld ... ;-)

Merci

Even update ...

dus door een poging te doen om die file dit groter was dan de ruimte die ik zogezegd kon bereiken via mn desktop → Idisk

kon het plaatsen van de files niet doorgaan door ze naar mijn public file te slepen …

Ben dan begonnen aan de upload via Transmit in de hoop dat dit niet zou afbreken op 2Gig(zoals in Idisk Utility op Idisk Storage staat vermeld Max 2gig )… maar alles liep als een trein met Transmit

en de file is volledig ter plaatse geraakt … en grappig genoeg …

mijn public file op Idisk is mee gegroeid tijdens de upload ??? ( grootte onderaan window)

Er staat nu 3,1 Gig op en mijn Public map geeft mij op mn desktop nog iets meer dan 4 Gig beschikbaar ( vanwaar dat getal komt snap ik niet) terwijl er 17 gig is toegewezen voor Idisk ??

dus alles ok met mn probleem die ik had … Transmit doet zn ding …

kan ook zijn dat dit nog een Idisk bug is in leopard die in Snow Leopard misschien al verholpen is …

dus eind goed al goed … weer wat bijgeleerd :slight_smile: